Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Iklan yang tiada muncul2

Wednesday, February 26, 2020

Pokok Cili Butang

 Umur sebulan agaknya, lps alih ke pasu besar


 Subur je geram tgk daun, dah 2 bulan x mau berbunga lg
 Dah besar dan matang xnk pula berbunga lagi
Pokok induk, ank dari pokok ini, pemberian dari makcik. Cantik buahnya

Monday, February 17, 2020

Kari kambing 40 hari, Tanjung Balau, The Cabin, SSTMI

Assalamualaikum dan selamat pagi, simpan memori disini. Percutian sambil menyelam min air. 30.12.2019 - 31.12.2019, kami ke Johor untuk urusan perdafratan eqa di SSTMI, duk homestay semlm. Mula sekolah di Johor 1.1.2020. Ada la masa jln2 sekitar situ.

Singgah lunch diKari kambing 40 hari, masa sampai tu awal lagi 12.30 tempat duduk masih senang cari lagi. Rezeki anak2.
 Nasi Kari kambing 40 hari, ank2 x suka ayam yg putih mcm tu, satu set talam rm48 termasuk 1 jug air.
 Bukti la kan sampai sini
 Tanjung Balau
 Cantik x sesuai utk mandi dan manda bergambar sangat cantik di sini.. aman sentosa
 Dapat main lopak air pun jadi la
 Ronda2 sampai kesini
 Nak naik kuda la pula. Nasib baik x mahal sangat sekali pusing rm10
 Cantik kat sini, sekitar muzium Nelayan

 Malam menjamu selera dia Kabin, katanya baru 2 mlm niaga kat sini. Cabin ni betul2 depan homestay kami.
  Best juga. Mknn murah2 dan sedap
 Bye2, selesai daftar kami terus bertolak blk KL.

Friday, February 14, 2020

Taman Rimba Bukit Kerinchi

Assalamulaikum dan selamat petang buat semua. Terlupa pula utk buat N3 pasal hiking. Kali ke tiga dah sampai sini, org lain dh berzaman dh hiking kat sini.

Jujurnya bg saya lebih baik hiking dr walking 10k, hiking lagi cepat dan segala peluh jantan betina semua keluar.

Lepas tu selepas hiking rasa badan pun ringan, walaupun hakikatnya berat 😅😅😅😅. Dari mula dan ambil2 gambar x sampai 40 minit dah sampai bawah. Peluh sampai ke tudung heheh.





Kali pertama ke sini
Ini je jarak yg kami lalui naik dan turun, yg mcm jln mati tu utk ketempat view ke bawah bukit.

Sebenarnya ada byk jalan naik dan turun bukit kerinchi, tp kami ambil lalauan yg senang.

Thursday, February 13, 2020

Kampung Halamanku yg di tinggalkan lebih 30 tahun

Asal balik kampung je mesti nk singgah kg halaman ni yg sekian lama tinggal. Sejak akhir2 ini selalu singgah walaupun sekejap.

Macam biasa masih lg semak samun. Tujuan kali ini utk tgk pkk yg tumbang tu dh mati ke belum.

Sambil2 kenduri ank buah pd 31.1.2020 sempat la singgah sini kejap.

Simpan di sini sebagai kenangan.

 Pokok palas pun byk.. dan akar2 yg menjalar x dpt di kenal pasti
 Pokok yg di buang kulit 12.1.2020.. ada ciri2 nk mati dh, daun2 dh gugur, nampak ranting je tinggal
 Pokok2 senduduk dan paku pakis
Pandangan dr depan halaman rumah 😅😅😅. Ada org dh tanam pisang
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...