Wednesday, May 11, 2011

ACUAN BOTOL ROTI JALA...GIFT

Assalamualaikum dan selamat pagi buat semua, hari ini dah pun masuk 11.5.11 sekejap je masa berlalu, nampak gayanya bulan mei banyak  la tayangan  sampingan dari masakan n makanan. 


Hari ini akk nak tunjukkan botol acuan roti jala -bukan nak nujuk2 tau, tapi suka sangat. Kebanyakan blogger masak2 mempunyai acuan botol gini, cuma akk je ketinggalan keretapi laju heheh, masa belum kenal botol ni, akk mcm pelik juga nape jadi petak n cantik sangat jaringnya, dah tak nampak rupa jala pun.


Untuk tatapan Ryo, begini lah rupa paras acuan botol roti jala pemeberian adik akk linapg

nipis je botol ni, masa ada label tu lupak lak nak snap pic, dah bogel gini baru akk snap....

memang senang sangat guna botol ni, main picit2 je

Dan yang ini pulak buah tangan dari Chik mimi, mekasih ya, nama menda ni remekin..eh betul ke ejaan tu, akk pun tak pasti



mekasih ya mimi

dan ini lh kami2

dalam keseganan ku tayang juga pic ini untuk kenang2an..

27 comments:

Salam Kak Rose morning... pepagi dah laju datang tgk acuan roti jalani...erma ader gak cari kat Daiso tapi memang x jumpa hu hu hu ader info ke kak mana nak dapat? he he he
 
wah..dpt gift yer...takde ke sape2 nak hadiahkan utk kita..heheh
 
botol acuan dh ada. roti jala mana kak ? hehehe
 
wow wow wow...botol cenggini cam pernah je aku nampak...hehee...ropanya untuk wat roti jala jugak yee...
thanks ye akak sudi tayangkan nih...
 
Salam Ros....

kak cek pun tak de acuan roti jala ni...mana nak beli eek....
 
Salam Kak..atie pon xpernah jumpa acuan roti jala camni....atie guna yg biasa jer!
 
waaa.embun lepas nie mesti rajin menjal..senang guna botol camgini...
 
Assalam kak..haa barulah nmpak cikit muka akak n kak lina..Muka cik mimi mmg dah selalu tgk..
 
huwaaaa kan lina dah cakap auntie pejam malunya kak gumuknya sy
 
}~ http://www.blogger.com/profile/00780879689356393734 ..assalam erma lama tak nampak sihat ke. Akk dapat ni adik akk linapg yg bagi dan kalo erma minat bolek tanya chik mimi, sbb linapg pun oder ngan mimi. Mekasih erma
 
}~ Anna Qawina...assalam ana, adik akk tu mmg suka sangat bagi gift kat akk dia ni,yang remekin tu akk mmg tak sangka langsung dpt dari chik mimi, dh rezeki
 
}~ Freaky @ Firdaus...hari tu akk dah ngetest acuan ni heheh..lain kali baru buat lagi hehh..tq freaky
 
}~ Ryo Azhar Rahza.....baru akk perasan yg rahza tu rupanya azhar heheh.

tulah kadang2 benda2 pelik n tak tau nak guna biasanya tak belikan, suka je bila rakan2 blogger tayang2 benda2 yg kita tak tau, luas sikit pengetahuan , mekasih ya Ryo...
 
}~ Cik Cek...kalo nak senang oder ngan Chik mimi je cik cek, sbb kalo kat kedai mmg selalu habis je
 
}~ Azatie sayang..akk pun dulu guna acuan biasa je, jalaan pun tak berapa kemas heheh
 
}~ Kak Asma...heheh tengah kemaruk nak menjala lagi ni, hari tu dh test, tapi sikit je, mmg senang guna acuan gini, dapur pun bersih je
 
}~ Zaliedana..assalam Ct..hari tu snap 1 je pic masa jumpa, nak tak nak kena guna gak lah yg satu ni, walaupun gambar tak cantik mana heheh... Ohh ct selalu jumpa mimi ya
 
}~ Chik Mimi...assalam mimi, akk pun berat hati gak nak letak pic ni, tgk lah akk tu itam legam je, mmg dah hitam pun tapi taklah sehitam tu....heheh sambil2 posing tu Lina tido jap heheh, akk dh bgtau dia, tutp mata sikit heheh. mana ada gumuknya mimi, biasa je mcm tu..best kenangan kita tu. Sbb tulah akk abadikan juga lam blog akk ni
 
benda baru ni...
mst menjadi kan roti jala,,,
hehheheh
 
}~ mohd ridhuan...memeng menjadi elok je lubang2 tu, cantik je
 
awat la..mak dara baju putih tu tidoq plak..agaknya ngantuk sgt kot hahaha
 
Akakkkkkk...lahaiii..nih baru merempit ke rumah org ni kak..td sempat merempit kejap2 je ke blog..kat FB mmg on aje spjg masa..hehe..
seronoknya tengok gambar last tu..dah slim mlim laa kak liza n kak lina pas bersalin aritu ye..kite je masih montok sket..haha.. chik mi,apa kurangnya tuh..menten ayuu..phewittt...

anak dara kecit 2 org tu tido yer?
 
}~ Linapg...hahahah mak dara tu tak sempat blk umah tido sambil berdiri je hahah, nk ikut maisara yg dok lena tu
 
]~ Hasue...agaknya talian kat umah sue sesak sanagt kut ramai sangat tamu akk tgk tadi 700 lebih dh...tu yg jadi sue cam susah nak merempit tu..agaknya lah heheh

akk tak ada slim mana pun sue, kak lina mmg menten gitu sokmo dia, sue pun kecil molek je akk tgk heheh. chik mimi tu contoh wanita melayu terakhir....berbudi bahasa, lemah lembut je orgnya,
 
Assalam kak ..uish muda remaja lagi tengok gamabr..ni..jangan2 kita yang akak kot?..
chik mi, amboi, bergaya dengan beg sling yang datang jauh dari london tu ya..hehe..very the vogue you!!
seronoknya gather2 ya..
 
hah cantik dah kak.. acuan dah ada.. apa lagi.. buat la roti kak.. wak mai umah saya... nak tau buat apa.. mai baca.. wajib kak hadir tau..

Wajib Baca dan : Mizi Ajak Ni
 
wahh..mesti senang kalau guna acuan tu kan..
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...