Sunday, May 29, 2011

JUS MANGGA

Hari paling terajin meng n3, ni n3 ke3 akk untuk hari ini..banyak lagi n3 tertunggak, bulan mei pun hampir ke penghujung. Petang2 yang cerah dan panas ni akk hidangkan dengan jus pulak, walaupun dah terlalu lama akk membuatnya, jom layan zassss}~



JUS MANGGA

1 biji mangga 
sedikit ais
gula
susu pekat
sedikit air

Cara- cara

Satukan kesemua bahan2 di atas kemudian kisar sehingga hancur. Siap untuk dihidangkan


Jemput minum semua.........


p/s amani elok je tido petang ni, itu yang akk rajin nak n3 tu...tak ada dak kecik dok terajang2 keyboard heheh . pagi tadi Amani sibuk dok main...ptg ngatuk sangat2 la tu, tido kat katil je tu, selalu dok kat buaian ...

16 comments:

alamakkkk sedapnya...macam terasa2 kat tekak neh...dah la panas neh...huhu...mangga tak ada la pulakk
 
}~ Mak Qis...nyaman je time panas2 gini..heheh cari lah apa2 kalo ada carrot buat jus carrot je heheh
 
As salam kak rosa,
Akk gna mangga jnis apa tu? Kat sini byk la buah pelam/mangga. Blambak luruh bwh pkk. Ayh bg mkn kat lembu je sbb x hbis nk mkn..hehe.. Buat jus blh kot. Nti i cba buat.
 
}~ Adry....assalam mangga apa tah beli kat pasar mlm je, masam purit huhuhu..tapi bila jadi jus best pulak.

oh byk buah mangga kat umah langkawi tu ya..boleh je buat jus mesti sedap lagi kaya ngan buah...nnt suruh la mahsuri buatkan jus..mesti layan punya
 
wahh sedapnya jus mangga tu kak...order mai secawan...hehe
 
Assalam rosaliza..sedapnya..minum pulak masa sejuk..
akak minum kordial mangga aje la nampaknya..he he
 
alahaiii,.terluirr nengok,.=p
 
bestnyerrrr!
 
Assalam

Sedapnyer jus manggo.. semlm baru pi minum kat Jln mesjid India.. Restoran Shahira...promote laa pulok..heee

Jom visit my blog

http://lautkasih.blogspot.com/
 
sedapnya jus mangga..mai segelas..nyaman anak tekak
 
sedapnyer kak...ni kalau boh es ni lagi best ni...he he he=)
 
tak de buah mangga nak buat jus...
minum air sirap jer kite ni...
 
sedap ni kak,kat rumah tak boleh buat ni sebab ade penghuni yg ad tanda2 nak kena selsema hehehe
 
mmmm sedapnyer.. penggemar dah sampai.. mai 2 gelas.. minum time panasni nyamannyer...
 
Assalamualaikum Rosa...mmg best la pekena jus mangga time panas2 ni. kat tapah ni dah lamaaaa x hujan, kering kontang betui la. dpt minum jus mangga mmg nyaman rasanye..maceh ya dtg bc crite org tua terseliuh kaki..hik2
 
"fuyooo,sedapnya jus mangga tu kak..saya ni dah lama tak beli mangga..kalau beli pun tk penah la pulak buat jus..leh cuba nanti.."
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...