Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

iklan

Tuesday, November 11, 2014

PAJERI NENAS KUNING

Assalamualaikum dan selamat pagi buat semua. Lemaunya nak taip N3 lama berehat mcm ni lah jadinya. Pajeri nenas ni selalu makan masa kecil2 dulu, kat kelantan pajeri macam ni agak popular juga. Ada yg suka pajeri tanpa santan mcm ni dan ada juga yg menggunakan santan dan kerisik tu. Bagi saya dua2 pun ok, saya suka saya suka. Pajeri biasanya mcm acar untuk menghilangkan rasa muak pada nasi yg berperisa


PAJERI NENAS KUNING
Resipi : embunrosaliza.blogspot.com

1 biji nenas - kupas kulit dan potong kecil - di celur sekejap
3 ulas bawang merah - di mayang
2 ulas bawang putih - di mayang
Sedikit halia - di mayang
kayu manis, bunga cengkih dan buah pelaga
Garam
Gula - 1 sudu besar
Cuka - 1 ke 2 sudu besar
Sedikit serbuk Kunyit
Air

Cara - cara

  1. Tumis bawang merah, bawang putih, masukkan kayu manis, bunga cengkih, buah pelaga dan serbuk kunyit.
  2. Masukkan air,cuka garam, dan gula
  3. Kemudian masukkan nenas
  4. Masak sehingga agak pekat sikit
  5. Sesuaikan rasa, masam dan manis. Siap

4 comments:

tok rajin make la pulok pajeri pesen gini..
mana besh ngn hok gn rempah kari tu k.rosa?
 
wsalam Liza
oo rupanya ada juga pajeri nenas yg macam ni ek...
 
klu nk jmpa pjeri time knduri kawin .mmg puas mkn kn..
 
Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...