Thursday, February 4, 2010

ROTI JALA BERKARI AYAM....

Selamat malam buat semua..sudah makan ke belum ni. Malam ni rumah akak tak masak nasi, tapi makan juga walaupun roti jala. Panas2 lagi ni...sapa2 yang belum makan tu meh la sila ambil dan makan sampai kenyang hehehe. Jom makan perut akak pun dah lapar ni. :~

 

  
ini yang lipat2 senang sikit nak lipatnya


kari ayam berkentang..kuah buat pekat2 sikit.
Bahan2

2 cawan tepung gandum
2 cawan air
sedikit garam
pewarna kuning
sebiji telur
sedikit minyak
1 sudu teh minyak untuk di sapu pd kuali


Cara2 membuatnya

Blender kesemua bahan2 di atas...panas kan kuali dengan sedikit minyak msk, kemudian mulakan jalaan anda,pas tu tutup dengan tutup periuk. Msk dlm satu minit kemudian lipat atau gulung.  Insyallah adunan ini tidak melekat dikuali. Minyak tidak perlu disapu pada kuali lagi untuk jalaan seterusnya. Buat sehingga habis.


8 comments:

Akakkk...ooo kakkk...sue dah makan tapi makan kat umah akak belum..jadinya bak sini sikit roti jala tu dalam 5 ketui cukup ler..ehee..kari ayam kasi sikit cukup ler...takut x abis lak kang...dalam sebelanga gitu udah ler.segan lak mintak byk2..eheh
 
salam sue...heheheh nak 5 ketui je ke....akk ingatkan nak terbang ngan mr superman pg menjala kat umah sue tu hehehe. suka dpt tgk sue kat alam maya ni.
 
kak..sy nyer pebret roti jala..akak wat la open hosue,.hehe
 
Salam Kak,
Ya....Kari ayam pekat² cam gini memnag sedap buat cicahan
 
Best tu roti jala. Lama dh tak mkn roti jala cicah kari ni. Kat sini depa cicah roti jala dengan kuah yang manis(mcm pengat tp bkn pengat-biasanya depa buh durian).
 
Salam aina...ala tak payah tunggu open house..aina dtg umah akk nnt akk buatkan hehehe
 
salam nenie..kalo kita buat cair tak bestkan tak lekat kat roti jala...heheheh tambah kolestrol heheheh
 
salam adry...ooo akk rasa tetu serawa tu kuah durian. Kita dh biasa mkn ngan kari rasa cam tak beshh je mkan dengan benda lainkan..kena buat tu baru dpt mkn hehehe
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...