Friday, May 27, 2011

KEK MANGGA BLENDED

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua....dah lama sangat akk buat kek mangga ni, rasanya sedap juga, sebab mangga yang akk beli ni rasanya masam2 manis, tak manis letinggg heheh. Resipi asal dari Kak Fida @ Myresipi, iatu kek oren blended. Suka - suki je tukar, sebab senang nak buat. untuk resipi boleh klik di SINI ya.




apa2 buah pun memang menjadi kek ni..suka sangat, akk pernah juga guna kurma, pun jadi juga, tapi pic tu lat mana tah, sapa2 yang rajin nak buat eksperemen boleh lah godek2 kek ni ya...mmg confirm kejadiannya



Cuti sekolah bermula..ramai yang balik kampung dan tak kurang juga yang cuti2 Malaysia...kemana pun arah tujuan kalian, harap2 semua di lindungi Allah sokmo ya

10 comments:

salam liza..wah kek mangga gitusss pandainyeee.. abg peminat mangga.. kalu buat mesti dia suka..
 
Assalam Kak illah...heheh suka2 je kak cuba, rasanya boleh tahan, hasilnya memuaskan ..kalo ada mangga masam2 manis bolehlah akk cuba...ras kek pun ada msm2 sikit gak kak
 
Salam Kak Rosaliza,

wah dah kuar resipi Manggo Blended Cake dah... Orange Blended Cake pun kita x sempat nak buat lagi kak..

Cuti Sekolah?... Hoorryy.. apa lagi, balik Kg ler kak... 1 minggu kat Ghanu, 1 minggu kat Kelate...
 
Assalam rosaliza..akak tak pernah buat kek yang ada buah ni..selalunya kek biasa je..
kalau nak tukar2 lagi le akak tak berani..he he..takut tak menjadi...
tapi tengok rosa buat ok je kan..
 
Assalam kak miss u heheheh kalau mak buat jugak macam akak tu tapi selalunya guna ikan selangat yg banyak tulang tu rebus hari ni esok baru goreng sedapnya kak nnti sy buat sy tunjuk ke akak ye,kak ghajennya berxperiment
 
amboi kak sudah tukar jadi mangga pulak kek oren tu....saya baru cuba ngan oren nanti nak try derhaka jugalah hehe
 
haa..kuar pun entri arini..hihi

ewahhh2 kakk..siap tayang mangga lagik posing kat tepi tuh..jelesnyaaa nengok mangga2 nih..lagi2 dpt mangga manis..mesti best jer kek nih perisa mangga kan kak..
 
]~ Zalieda..assalam, heheh kek resipi kak fida ni mmg senang nak buat tu yg rajin sikit akk nak buat tu..lagi pula anak2 mmg suka mkn kek2 ni.

best tu cuti 2 minggu, dpt blk 2 kampung best tu..akk n abe sekampung je, jadi blk 1 kampung je lah...selamat bercuti ya..muah buat aqil
 
}~ kak Erna..assalam kak..saya berani cuba kek resipi ni, sbb mmg jadi..suka sangat main boh pun jadi gak hehhe..mekasih ya kak. Tapi kalo tak jadi, sayangkan nak buang
 
rasanya rcp ni boleh di'durhaka' sesuka hati la..sbb memang elok 'kejadian'nya kan kak rosa?Hari tu cheq dah meng'epal'kan kek ni kali ni di'maggo'kan..suma suksess..mmg terbaeek la..

nmpk gebus kek mu itew..tp xleh tahan tengok buah pauh yg tergolek2 dok enterprem sekali..ngences tul..
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...