Wednesday, December 26, 2012

BUNGA @ AKAR SITI FATIMAH

Juga dikenali sebagai selusuh . Insyallah dengan izinnya akan memudahkan proses bersalin jika diamalkan meminum air rendaman bunga ini, ketika cukup bulan. Ini my Abe bawa blk dari mekah.



p/s akk pernah meminum masa anak ke3, alhmadulillah dgn izin allah proses bersalin pun cepat, sehingga terbesalin kat rumah( masa ni di kampung )  nasib baik misi sempat sampai (   sepupu akk punya heheh )

7 comments:

Kena simpan elok2 ye Rosa... boleh tolong orang lain nak bersalin ye...
 
assalamualaikum kak..
Ni kalo ada adik amani nanti leh guna ni kak..hehe..dulu ada gak rasanya sekuntum,tah mana dah perginya.huhu..
 
laaa...ni baru tahu seb baik akak tunjuk
 
pernah minum jugak air akar siti fatimah ni..ada kawan bagi skuntum..
 
salam kak...fiza pernah minum air rendaman akar siti fatimah ni...masa anak sulong la...tu pun kawan opis fiza bg pinjam....=)
 
1st time tgk....terima kasih berkongsi.
 
As salam..akar fatimah ini boleh diamalkan ketika dan cecah 37w.krn ada stgh org 37w dh ada nk terbersalin..tp seelok2nya lewatkn lagi sehingga dh due atau dh turun tanda ~ keluar air @ darah dari faraj. Atau dh start sakit atau bukaan dh buka.. Akar fatimah ni hendaklah dibilas kemudian direndam air biasa yang bersuhu bilik. Cukup rendam semalaman sahaja. Air rendaman ni dijadikan air selusuh.jika nk rendam dgn air zam2 lbh bgus.Jika ingin rendam lama simpan peti sebab ia x de pengawet bimbang berlendir dan masam.. Jika itu berlaku, cuci dan rendam kembali.. Minum 1 cawan sehari.. Boleh juga dibuat mandi...

Selepas digunakan akar fatimah ini dijemur kering dan disimpan dalam bekas bersih. Pastikan betul2 kring baru simpan jika tidak nnt bekulat.. Akar ini boleh digunakan untuk anak2 seterusnya.. Boleh dijadikan warisan turun termurun.. Selain itu ia boleh digunakan untuk mengecutkan rahim.. Semasa pantang rendam dengan air panas dan minum 1 cawan sehari..

Namun bgitu stp org rezeki bersalinnya berbeza2..ada yng mudah ada yg sukar.. Malah stp anak pun rezekinya tidak sama..kita usaha shj selebihnya Allah Maha Kuasa yang menentukan

Ada juga genggam fatimah seakan2 akar fatimah tp warnanya hitam dan lebih bersimpul rasanya pula agak meloyakan.akar fatimah yang untuk bersalin sepatutnya bqerwarna hijau2 kekuningan ketika ia muda.. Berwarna coklat cair atau oren ketika matang.. Dan agak hitam ketika tua... Rasanya.seperti teh tanpa gula... Ini tak sesuai. .digunakan oleh wanita mengandung.. Yang ini diambil dari pergunungan berapi..

Bagi yang nak dapatkan akar fatimah ori dari mekah @ madinah boleh sms or whatsapp Pn Mardhiah 0194344930..
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...