Monday, December 31, 2012

ROTI SOSEJ ROLL

Yessss dapat juga letak n3 ke 3 pagi 31.12 ini. Kali ini roti sosej roll beroat, bukan apa nak abiskan oat, buat mcm ni ok je makan, nak kurangkan kolestrol tapi goreng pulak huhu, mcm mana badan nak slim melim huhu.

Roti yg senang dibuat, cepat dimasak sedap dimakan, kejap je licin. Selalu sangat buat roti sosej ni, ini pun dah lama buat, rasanya bulan oct hari tu lagi. Jom tgk resepi yg akk ambil dari rumah dinda kesayangan akk ni LINAPG


ROTI SOSEJ ROLL
Sumber : linapg

 Bahan-Bahan:
1. 10 batang sausage (gn Ramly beef frankfuter)
2.  10 keping roti ( canai supaya roti mampat/padat ) - gelek2
3. 1 biji telur
4. Minyak
5. Embunrosaliza tambah oat )

Cara-Cara :
1.  Gulung sausage dgn roti, bahagian hujung roti sapu telur supaya tak terbuka masa menggoreng 2. 2. Ulang sampai roti habis.
3. Panaskan minyak, celup roti ke dalam telur, golek2  dalam oat dan goreng dgn api sederhana hingga keperangan.     4. 4. Angkat dan toskan.
5. Sedap di makan dgn sos cili SeLaMaT MeNcUbA

n3 ke 3 pun selamt di publish...rehat seketika, byk kerja menanti , insyallah ada lagi n3 lepas ni kalo sempat

7 comments:

Lama xwat roti sosej ni.La ni kt umah selalu ada oat sbb As mkn,nk jg kesihatan katanya hehe.

Menu camni sudah semestinya laku hehe
 
Salam akak.. ermapun cam lama tak wat roti neh.. kalau wat cicah sos n mayonis.. sedap n mengenyangkan.. Kak sekejap jek Amani dah 2 tahun.. nampak kek tupun sedap.. mois n kaya ngan coklat..sedapnyer... ni peminat coklat.. memang tak pernah slim kak ha ha ha
 
Ni yang anak-anak suka ni Rosa...
Selamat tahun baru 2013 Rosa.
 
mmg kejap je licin klo roti gini kak..
 
sedap! kalau kt umah tun ni mmg sepantas kilat licin.. letak oat terasa mcm sihat sket... hihi
 
Kat umah ada oat,,,boleh suri cuba untuk anak-anak nanti
 


my website - cordyceps Fungus
Also see my site :: cordyceps
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...