Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

iklan

Friday, October 31, 2014

KERABU TAUGEH BERSAMA KERANG

Assalamualaikum buat semua dan salam sejahtera, sesekali makan kerabu memang best, Tapi kalo bab2 kerabu ni tak boleh lawan air tangan bonda yg membuatnya pasti lagi sedap. Jarang2 beli taugeh kat rumah ni, anak2 pun tak suka sangat makan taugeh ni,


KERABU TAUGEH BERSAMA KERANG
Resipi : Resipiummi
Kongsi  bersama : embunrosaliza.blogspot.com


2 cawan taugeh
5 batang kacang botor
1 biji bawang besar – boleh kurangkan
1 biji cili merah – boleh tambah
1/2 cawan udang kering -rosaliza guna isi ikan
1 cawan isi kerang rebus – boleh tambah
jus limau nipis secukupnya
sedikit belacan
kerisik secukupnya - kelapa goreng perang
Garam dan gula secukup rasa
** Boleh ditambah cili api kalau nak pedas lagi . Anda boleh tambah atau kurang ikut pada selera masing-masing ya..
CARA PENYEDIAAN:
Bersihkan kacang botor dan dipotong nipis kemudian bersihkan taugeh dan dicelur dalam air panas selama 5 saat saja .rosaliza tak celur
Mayang bawang besar nipis-nipis dan ketepikan dulu .Tumbuk udang kering dengan belacan dan cili merah sampai lumat , perah limau kasturi dan ambil jusnya.
Masukkan semua bahan-bahan ke dalam mangkuk yang sesuai dan digaul rata . Jika ada bahan yang terkurang boleh la ditambah ikut pada selera masing-masing
Sekejap rasanya dah pun penghujung bulan Oktober

7 comments:

sedap makan kerabu taugeh ni..apalagi dengan kerang..fuh..
 
Sedap ratah ni..kalau buat sndri boleh letak kerang banyak2
 
Assalamualaikum kakk..msuk dpur kak time akak tgh tdurr..xdpt la nk minum air...muahh...windunya dgn kerangg...sni xdee...kita xprnah buat lgi kerabu kerang ni...memang jarang sngat buat kerabu2 ni...sedapp kena dgn nsi putih kan...
 
Mmmmm.... kerang! Mengamit rindu nak balik kampung! Rindu nak kopek kerang nak makan kerang!
 
sedap tu..x suka tauge tp klo yg segar2..krupkrapkrupkrap..sedap2..
 
Lama tak mkn kerabu cam ni..sedapnya
 
Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...