Thursday, January 28, 2010

BUAH MELAKA / ONDE - ONDE / BUAH MULUNG

Salam semua dan selamat petang semua...apakah nama panggilan manja untuk kuih ini. Kalo akk lebih suka panggil buah mulung tapi anak2 suka dengan panggilan onde2. Walau apa pun panggilan di negeri dan tempat masing2 jom la kita makan buah mulung ini ya:~




 anak2 suka dengan kuih ini..lagi senang membuatnya..
 
senang dapat di bulan puasa....time gini kena buat la sendiri kalo nak makan....nasib baik akk tak letak inti stoberi hehehh.

6 comments:

Salam Kak Liza..

Kalau Nida makan kuih ni mesti baju comot, sebabnya mesti gula melakanya terpancut ke baju..hehe
 
org ganu panggil
onde onde
heeeeeeeee
 
Salam akak..
Saya panggil ni ondeh² tapi sejak keluar Trg ni nama manjanya dah bertukar buah melaka pulaaa..Apa² pun namanya...bila ditenung² diseru² ngap ke mulut jua akhirnya
 
salam nida...itu la kan..bila gula melaka tu semua cair gitu la jdnya kan..heheheh kelakalah nida ni
 
salam blue city...oo onde2 ek..tq ya ct
 
salam sue@nenei..org ganu ke...hehehhkira nama standard dia tu buah melaka..tq ya nenie
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...