Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Iklan seketika

Thursday, January 14, 2010

COCONUT SHAKE

Salam semua..apa khabar hari ini..harap2 semuanya sihat2 dan dilindungi allah selalu. Dari semlam lagi dok hidang nenas goreng tu..kang tercirit pulak sakit perut.......sebenarnya semalam buat ciconut shake ni.....itupun siangah yang minta buatkan dari minggu lepas lagi.Semalam baru dapat beli kelapa muda 2 biji dengan harga rm 3.00 murahkan...dapat lah satu jug coconut shake ni...Cara nak buat pun senang sangat..campur semua n blender gitu je : ~
kalo ditambah 1 skoop aiskrem vanilla lagiiiii....terangkat

Aku beli kelapa muda ni dekat Tanglin..belakang masjid negara tu..hari rabu..kut2 ada yang nak cari sayur kampung,byk sayur2 dari johor.

Bahan bahan asas

Kelapa muda
gula
susu
ais

Cara2

Campurkan semua kemudian blender sehingga hancur.

# sedap bila dimakan dengan satu skoop ais kream vanilla

Selamat mencuba........ n senyum sokmo ok....daaaa

8 comments:

Hehe..coconut shake! My peberet ni. Awat tak blend aiskrim sekali dlm ayaq nyoq tu? Susu tu gna susu cair/sejat kn. I biasa buat kat sini, gna 4 biji kelapa muda, 1 bks aiskrim vanilla dn setengah tin susu cair. Kat sini, x dak coconut shake. Depa tak reti buat kot..huhu..
 
salam Adry..hehehheh sukanya baru je boh n3 dh ada komen..tq2x....itu la,masa blk kg ari tu mkn kat batu 7 tu dh tak sedap tak rasa dh air kelapanya..rasa ais je yg lebih...buat sendiri lg best..terasa lg gas air kelapa tu..akk guna susu manis je tu...n letak sikit gula. kat langkawi tak ada yg jual ek...kena buka kedai jual coconut shake nmpk gaya ni heheheh..tq ya
 
salam kak liza,
sedapnya!lama dah tak nampak org jual coconut shake. masa skolah dlu penah beli. dah lama tak minum, segarnya....terasa kat tekak ni. :)
 
kak liza...adoiyaiii... kat sini jumpa time bazar ramadhan jek... nak kena buatlah lepas ni... gerai depan ni ada jual kelapa muda...
dahaga serta merta ni...ekekeekk...
 
Mak Oiiii.... haus ler pulak tengok gambau ni... gelasnya pun cantik bangat
 
salam indah apa kbr...itu payah nak dpt time pasar ramadhan je selalu nmpk coconut shake ni
 
salam leen..heheheh cepat2 pg beli kelapa muda tu....
 
salam nida...ada jual ke klapa muda kat NZ tu..akk rasa kalo ada pun tentu mahalkan
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...