Friday, January 15, 2010

GULAI NENAS IKAN KERING

Salam semua....sekejap je dah hampir 12.30 pm..anak2 pun dah balik dari sekolah......,menu rumah aku hari ini..gulai nenas dengan ikan kering ..lama sangat tak masak gini.....tengah panas lagi ni...jemput makan semua.......... :~


Masak gini makan dengan ikan goreng sedap sangat....budu jgn lupa ya.

Selamat menunaikan solat jumaat pada anak2, adik2,abang2 dan bapa2 sekelian......dan senyum sokmo okey..chowww

11 comments:

salam k.Rosaliza..emm sdpnya gulai nanas +ikan kering ..lama atie x mkn camtu!dulu2 masa keje klu kt kantin tue la yg habih dulu...nanti la atie cari nanas dulu..ikan kering ada lam esbox tuh!
 
salam atie.... akk pun dh lama sangat tak masak gini..kebetulan bhn2 ada laju je buatnya...cari ek nenas tu..
 
sodapnyerrr.. ehehe, salammm akak rosaliza tewww
 
Salam Kak..Budu oh budu..Sudah sekian lama dirimu tidak aku jamahi...

Sedapnya gulai nenas nii..Kecur bila bayangkannya
 
salam kak liza,
hmmm, lama dah tak makan gulai ikan kering. akak guna ikan selar masin ke tu? My MIL biasa guna ikan kurau. mak saya plak suka ikan cencaru kering.
suka budu kak? hihi
 
salam kak rosaliza..
tengok gulai nenas ikan kering akak teringat yang saya pun dah lama tak masak lauk tu.. cam terlupa plak.. nasib baik akak ingatkan.. Lain kali kalu beli nenas blh ler buatkan masak gulai ni.. best gak tu..
 
Hehe..ni pn my peberet gak.Blik kg hr tu dh siap beli ikn kering byk2.Mcm2 jnis ada.. Sng nk grg atau buat gulai..
 
~ salam en_me............mmg sodap sangat heheh..tq menyapa ya..akk ada pg umah en_me..tapi tak boleh tinggal jejak pulak..


~ salam sue @ nenie....oh siannya rindu kat budu ek...umah akk byk ni hehehh mai la amik kalo nak,tq ya nenie rajin singgah umah akk


~
 
~ salam indah.... akak rasa ikan selar la gitu..tak berapa nak cam bila dimasinkan heheheh...ooo cencaru pun sedap ek gulai ngan nenas gini, tp ikan kurau lg best tak ada tulang..akk suka ngan budu hehehe

~ salam zalieda.....itu la kita kdg2 tu terlupa nak msk stail kg gini kan...bila tgk umah org baru teringat..walaupun menu kg bila mkn ngan nasi n lauk ikn goreng mmg terangkat heheheh..tq ya zalieda
 
~ salam adry..pe habaq no...akk mmg tau adiik suka ngan ikan kering gulai ngan nenas gini kan. ikan butir nagka ada beli tak..heheh ikn peberet kan...sedap ni kalo lama tak mkn kan..mau bertambah2 nasi
 
Kak Liza, amboi terliuqnya..lama la tak makan gulai ikan kering ngan nenas..selalunya bila mak kita ke sini, kita mesti suruh dia bawak rempah cap tarbus..sedap kak, kalau buat gulai ikan kering ni...
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...