Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

iklan

Saturday, January 9, 2010

KUIH BOM

Salam dan selamat petan gbuat semua pengunjung blogku ini, dah minum petang ke hari ini. hari ini aku terajin sikit...maka jadilah kuih bom...berintikan kelapa...sedap juga. Masa ku goreng tak ada pulak kuih ni yang meletup...maklum la first time buat kuih ni...tapi kenapa orang panggil kuih bom ya. Jom kita minum petang sama2 :~


aku kalo goreng kuih2 gini mesti nak tergaring sikit...suka yang kaler gelap2 sikit hehehe
 
 
layan teh o panas petang2 gini best juga kan..baik2 tau tgk asap berkepul lagi tu......

8 comments:

wah..kak Rosa....betul2 mengodalah kuih Bom tu dgn air teh....air tu secawan je ke?....kita tak nak air teh,,,,nak air kopi hihihihi,,Gurau je,,tata titi tutu..:)
 
wa suke gak kuih bom ni tapi kalu intinyer kacang lagik layannn
 
Lama x mkn kuih bom ni...nk 3 ketul la ngan teh satu! yummy! yummy! sedapnya kaaakkk!
 
Salam tintacyber ...buat minum ptg kuih2 siple gini rajin la buat kalo yg payah tu...payah jugakla akk nak buat nya...meh la mkn
 
salam wachak....a,a ok jugak la kalo kacang tu..tapi lambat lasikit nak tunggu kcg empuk tu heheheh...semua nak cepat je akk ni
 
salam e-na....uih kesian e-na ni...tu la dok jauh2 sangat ni mesti susah dpt bijan kan...atau yang beli kat mesia...heheheh mkn la tu dh siap tu ngan teh sekali...air tu boleh tambah lagi...
 
Kat tmpt lain pggil kuih bom tp Kelate plg best nama dia, kuih 'buah putat'..huhu..
 
Salam adry..... lama tak nmpk..cuti ke...heheheh itu la ingat nak tulis aka buah putat..tapi tupa buah putat sebenarnya akk tak pernah tgk heheh..tp yg klate tu kulit dia guna 100 peratus tepung pulut, kuih bom ni... tepung gandum campur keledek...tp lg best yg buah putat tu kan..liat2 sikit..lama dh tak jumpa buah putat tu
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...