Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

iklan

Wednesday, January 13, 2010

NENAS GORENG

Salam dan selamat petang semua....dah minum petang ke semua, kali ini aku nak kongsikan pula menu nenas goreng...tadi pegi jalan2 umah nOOrsha..tengok dia goreng nenas pas tu makan dengan aiskrem..kat dapur aku pun ada nenas lebih boh kat pizza tengah hari tadi..nak makan gitu tak lalu pulak rasnya masam..cadangnya esok la baru aku masak apa2.......pas aku cuba lah goreng nenas ni...sedap..tak masam sangat..habis jugak lah sekeping aku makan....walaupun ais kremnya tak ada kat umah aku ni.....Jom Makan nenas goreng :~


 namapak macam sukun goreng pun adakan
 

tepungnya aku ikut resepi HaSue.......mana sue hilang ya.....cepat2 lah ok tenet sue tu

13 comments:

eyh nenas goreng?
1st time tgk.
apa rasa?
+___+
 
hai cik puan..heheh akk pun firft time goreng nenea ni..rasa ok jugak lh dari makan nenas masam2 gitu
 
Menariknya nampak.. macam udang goreng bentuknya.. tapi yg ni besau...

Nak try jugaklah..:)
 
sodap ke?
isk2 cam best lak..
 
cam sodap jer kak..blh cuba nie..
 
Salam kak Liza,
apa khabar? banyak tul cite baru. sonok tengok ketupat dan tapai pulut tuh. saya baru je makan tapai pulut kat kdai makan kat Sg choh. hm, makan tengahari buta. huhu. sakit peyut sekejap. tapi sedap!
 
Mesti bestkan kalau cicah ngan cili sos..
 
Nenas tu goreng mcm tu saja ke? Atau celup tepung dulu? Mcm best je. Blh try ni..hehe..
 
salam nida...best goreng gitu je..mcm goreng pisang tu..ada kelainan sikit
 
Salam kak...tak pernah lagik makan nenas goreng gni... nanti ada masa leh try ni..tapi nenas tu kan berair eh kak..kena lap dulu ke camner tu?hehe
 
salam nida......hehehh ada rupa udang ek...kulit dia tu mcm utk udg tepung jugak la..best juga tau nida

Salam Noor afzan.... kalo nak cuba buat apa salahnya..buat dua keping je...testing je heheheh

Salam zalieda..........cuba dulu..kalo nenas masam kurang sikit msm bila kita goreng..tuan punya resepi mkn ngan eskrem..best
 
salam indah...hehehh kalo mkn byk tapai mmg sakit peyut heheheh

salam azmiezas.....akk tak cuba cicah pulak hari ..akk rasa pun sedap la..pedas2 msm2 n manis sikit

salam adry..........kena buat mcm goreng pisang tu celup tepung pas tu goreng la....

tq ya semua kerana memeriahkan petak komen akk sayang semua
 
salam sue...lamanya akk tak nampak sue..tenet dh ok ke...masa akk buat hari tu lps potong je terus celup tepung dan goreng hingga kekunigan.....akk tg umah nOOrsha dia msk gini...rajin la nak cuba heheheh
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...