Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

iklan

Friday, January 8, 2010

PULUT DURIAN

Salam dan selamat malam buat semua..tadi kami sekeluarga dinner dengan pulut durian. My abe beli durian dekat Chow Kit...atas permintaan isterinya yang teramat menyukai pulut durian ini, Familiku amat menyukai pulut durian begitu juga dengan anak2...suka je tengok mereka makan..Aku lebih suka makan durian sebegini daripada pengat durian, Cara buat pun senang je. Jom makan pulut durian :~


 best je layan durian malam2 gini....tentu ada yang tak pernah makan pulut durian sebegini.........kita tengok siapa yang tak pernah makan pulut durian begini.

kalau ada yang nak cuba aku bagi bahan2nya ya

durian
pulut
santan yang dicampur dgn air suam
garam
nisan @ gula melaka
  pas tu makan je..suka hati lah kalo nak gaul sekali atau nak cubit2 gitu...aku lebih suka cara yang kat atas tu cubit2 gitu je makan.
 
layan durian aje pun ok jugak

10 comments:

aduh kak...pulut durian lak... x penah rasa makan pulut dgn durian....sedap ea???
 
Salam...selamat malam akak..

Saya pun suka pulut durian, tapi biasa makan ngan kuah santan+isi durian....
 
salam nOOrsha..a,a pulut durian...sedap tau..cuba lah nnt. santan tu kena letak garam sikit..utk melemakkan rasa...sedap tau
 
salam sue@nenie.....ooo yang tu akk panggil pengat durian mkn ngan pulut...heheheh akk pun suka juga, tapi yang akk buat ni lagi simple n sedap juga...tq ya nenie
 
salam akak...ieta nk la pulut doyan tu...sedapnya...oooo patut la ieta dok bau doyan je dari td..upa2nya umah akak ke.....
 
salam kak,
Tergoda saya tgk pulut durian akak.. Ada kisah disebalik pulut durian ni. Dulu masa praktikal kat pasir mas, ktorg pernah dihidangkan dgn pulut nie lah kat satu rumah org kg. semua x pernah makan coz semua org luar. Disediakan juga air basuh tgn tp xde sudu. Ingatkan tn rumah lupa nak sedia sudu,ktorg apa lg minta le. Terkekeh-kekeh ktorg punya bos gelakkan ktorg. Rupa2nya, org kelate mkn pulut ni ngan tgn.. Malu ktorg dibuatnya.. tapi pulut durian nie memang sedap..
 
nak pulut doyannnn...lama tak makan...
 
salam ieta....itu hembus bau diangin lalu...jauh pg bau duyan ni kan heheheh
 
salam zalieda..hehehehhe kelakarkan bila di kenang cerita lam tu..mmg rata2 ore klate mkn pulut durian ni guna tangan....akk dulu2 pun guna sudu, bila masuk dlm famili hb guna tangan pulak. Tapi semua adik beradik akk makan guna sudu lagi walaupun anak jati keltae heheheh, dapat juga zalieda pengalaman mkn pulut durian versi kelantan kan. tq ya zalieda
 
salam iecah....hehehe kena pg cari duyan n pulut la tu kalo lama tak mkn...akk pantang jumpa duyan mesti nak buat pulut duyan gini...
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...