Monday, May 24, 2010

KERABU NANGKA

Salam buat semua...sebenarnya kerabu nangka ni dah lama akk buat...cuma tap upload pic je. Kerabu yang akk buat ni jenis kering sikit, biasa ada orang meletakkan santan, tapi akk punya kering je. |resepi yang biasa akk guna untuk buat kerabu.....bahan2 pun biasa juga....akk menggunakan ikan kembung bakar dan kelapa goreng.:~

Inilah rupa kerabu nangka akk...kalo nak yang basah2 sikit kena letak santan sikit...emmmm best, selera kampung.

6 comments:

wah...suma versi ngka...ahaks...~
 
salam...heheh itu lah merajinkan diri upload pic kerabu nangka juga heheheh
 
salam ros..akak tak pernah pulak buat guna ikan kembong bakar..biasa santan atau kelapa goreng tu..dan ikan bilis atau udang kering..
 
salam kak erna...lagi sedap guna ikan kembung, dari ikn bilis atau udg kering...bagi saya la. sebab rasa ikan n rasa rencah tu lebih mesra n terasa...boleh la kak erna cuba guna ikn kmbg pula...tq ya kak erna
 
Salam rosa
Ni first time tengok kerabu nangka pakai ikan kembung :)
 
Salam Kak Liza..

First time ni dengar resipi ni.. mesti syok makan dengan nasi panas...
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...