Tuesday, May 25, 2010

MASAK LEMAK CILI PADI LALA

Salam di hari selasa buat semua, semoga sihat sejahtera sentiasa. Hari ini akk masak lemak cili padi lala. Masak lemak biasa je...nama je cili padi tapi tak pedas mana pun. Kalo pedas sangat anak2 tak makan pulak, Jadi akk letak 4 biji cili padi siam tu, rasa sikit jelah pedasnya. Jom la layan pic....panas lg ni, berasap lagi heheheh:~



Kuah dia nampak cam ijau2 sikit nape tah...yg real punya ok je. Ingat time p pulau pinang...suka sangat akk  cari lala gini....tapi jenis yg retak seribu n kaler ijau tu...korek2 pasir main ngan anak2 bestnya.....tunggu la org penang nnt akk pg...tapi tak larat la pas ni nak carikan...duduk pun payah kan lina_pg...tak ada maknanya nak cari lala kan heheehe baik p order kat teluk tempoyak je kannn

4 comments:

salam kak liza,
Huwwwa...! kita kempunan nak beli lala ari weekend aritu. lambat gi pasor, jadi abes.. teringin nak makan lala.... tumpang kat sini tau.. :)
 
Salam indah..akk pun rasanya dh lama tak beli lala..td p slayang baru beli...meh la mkn umah akk...ada byk lagi ni...mlm nnt pun boleh dtg hehehe...tq ya indah
 
salam rosa..akak teringat masa hero bongsu kecik dulu..suka sangat makan lala masak lemak cili api ni..letak serai..yang lucunya..dia panggil "isketambola"
akak pun suka rosa..manisnya bila dah masak tu..
 
Wah, teringin plak nak masak lala camni hari ni :))
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...