Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

iklan

Tuesday, May 18, 2010

TEPUNG APAM

Salam buat semua..hari dah semakin meninggi...tentu ibu2 sibuk menyediakan makanan tengah hari...Kali ini akk ingin memperkenalkan makanan tradisi atau kuih trdisi negeri kelantan....sangat terkenal zaman dulu2. tapi anak2 sekarang mungkin sudah melupai kuih2 macam ini. Macam akk pun tak tau bahan2 yg terkandung dalam tepung apam ni...rasanya manis, pedas dengan lada hitam, ada bawang halia, serai dan menggunakan tepung beras, kalau tak silap akk bancuhan ini hendaklah di peram terlebih dahulu. Akk pernah cuba tapi tak menjadi. Kuih ini akk beli  50 sen sebiji,.....suka sangat ngan kuih ni, pas tu kena cicah dengan kelapa. Jom layan pic :~





Memasaknya dengan kaedah membakar/ menggoreng menggunakan minyak yang sedikit didalam kuali.

7 comments:

Nk apam 3 biji... Buh byoq byk2..
 
Kuih apam ni dibakar dlm bekas khas. Dulu selalu tgk org buat masa tggu nk beli yg pns2.
 
salam kak liza...
macam sedap jer... tak pernah rase...nnt kalau jumpe kuih nak beli la...
 
salam adry...3 biji 1.50 heheheh...tapi kalo akk buat singgit sebiji
 
oooo ya ke rupanya org pakai acuan...akk ingatkan dlm kuali je
 
salam ain...memang sdp sangat di tekak akk la, tapi kalo org tak biasa mkn tak tau la. Kalo ain ke pantai dalam ada 1 kedai jual kuih ni, tapi kdg2 je ada
 
salam kak...ct x penah lak jumpa kuih ni..
nama dia mmg apam je ke? byk jual kat ne ekk
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...