Sunday, July 11, 2010

KUIH ???

Salam buat semua, hari tu masa g jenjalan rumah nOOrsha,dia hidangkan akk sejenis kuih lebih kurang kuih yang akk tayangkan ini la, tapi namanya cucur jawa. Pah tu pg tadi akk pg ke Pantai Dalam, terjumpa la kuih seakan2 cucur jawa, cuma kaler je putih, akk pun beli la RM 2.00, rasanya manis sikit. Umah noorsha hari tu akk pg di alam maya je heheheh, bukannya pg betul2 pun. Dekat kelantan kuih ni banyak sangat di jual, tapi akk lupo la pulok nama apa, Kalo ada sapa2 yang ingat atau tau nama kuih ni sila bagi tau akk ya, nnt nak edit nama kuih tu. Gini lah rupanya:~


Inilah rupa kuih tu..tang tengah2 tu dia mcm bulat ,timbul sikit, n berminyak sikit

5 comments:

Salam kak rosa, kuih ni mmg nama dia kuih cucur @ cucoq. Rasanya manis dn byk minyak..
 
salam rosaliza..tak tau kenapa warnanya putih..tak boh gula merah kot..memang kuih cucor rupanya..tapi..kat sini letak gula merah..jadi warna coklatla sikit..tak de la putih..kalau nak bagi gelembong tu..bancuh malam..esok baru goreng...
 
salam kak rosa> salam,selalu kuih cenggini ada jual kt pasar mlm..skali tgk cam UFO kan bik3..lupa la plak apa namanya..sini suma pun pggl cucuq
 
kuih apa tu??..
 
Kuih Topi...sila Google...
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...