Wednesday, July 28, 2010

ROTI JALA OREN

Hhuhuuhuh bukan main gempak lagi dengar tajuk cerita heheheh...saje buat saspen  n gimik je lebih...... Salam dan selamat pagi buat semua pengujung dan pembaca blog akk ya. Sebenarnya tak ada kena mengena ngan buah oren atau limau ke apa2 yang masam n manis tu...cuma kaler je yang oren heheh...selalu buat kaler kuning je, Seamalam buat kaler oren pulak, sampaikan anak akk tanya nape kaler oren mama tak kuning macam mama selalu buat tu. Saje suka2 .

Hari ini pagi2 lagi letak n3, kerana sekejap lagi akk nak kuar bila balik tentu penat pulak nak tulis2 n byk kerja lain yang nak kena buat pula. sebenarnya hari ini anak akk Aqil 6 tahun ada pertandingan hafazan kat masjid bukit aman, adiknya juga Adawiyah pun sama ada pertandingan Nasyid...jadi akk pergi lah tengok untuk bagi sokongan pada dia, kalau kalah pun tak apa janji dia berani di hadapan orang ramaikan....Banyak pulak tu sekolah Tadika Islam Zon Bangsar ni kalo tak salah akk ada 14 buah sekolah...menang tu tipis lah.

Berbalik pada roti jala pulak ya, akk makan dengan kari ayam....sebab tengah hari tu masak kari ayam..malam buat roti jala. Jom tgk roti jala oren :~


Ini lah rupanya yang tak berapa kemas..kena beli acuan comel tu baru lah cantik jadinya...

Yang pesen gini senang sikit buat main lipat2 dlm kuali je..pas tu campak dlm pinggan heheh

Teman pada pasangan roti jala...kari ayam....resepinya simple je...dah ada dlm n3 ya

10 comments:

he he he tengok tajuk kat tingkap laju2 erma dtg umah akak he he.. ingat bebetul ader peraser.. tapi best gak sesekali tkr selera.. penarik..
Good Luck 4 Aqil n Adawiyah...
 
Salam kak rosa,
Roti jala best cicah ngan kuah kari tp kat sini depa cicah ngan pcicah yg buat dgn durian(lengat kot nama dia)

P/S:Nti post la gmbr Ada dn Aqil tu ye.
 
faveret kita tu..suka sangat makan roti jala tp sampai sekarang x pandai buat..muahaha..
 
kalau mase bulan puasa...mmg jadi juadah mingguan tu...anak2 suke mkn roti jala ni dgn kari...
 
rosaliza..akak pun minat roti jala ni..tapi..beli aje..tak buat sendiri...
 
salam erma...heheheh tipah tertipu....kaler semata je orennya ...tq ya mai umah akk
 
Salam adry...ooo cicah serawa durian kut, tapi akk mmg suka cicah kari je... uah duyan cicah ngan roti bengali ok la heheh
 
Salam azmiezas...nak buat roti jala tu senang je kalo ada acuan dia...kalo tak ada mmg tak akan jadinya
 
Salam ain...anak2 akk pun suka mkn kalo time posa...sekali sekala boleh la buat ..penat gak berdiri je menjala heee
 
Salam kak erna...sekali sekala layan best la roti jala ni...kalo selalu tu muak jugakan...mana boleh lupa nasi heheh..kalo tak ramai baik beli je...dpt mkn juga...tq kak
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...