Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

iklan

Wednesday, November 24, 2010

SIRA PISANG

Salam buat semua...hari tu masa balik dari kampung bonda akk ada bagi pisang, tak tahu nak masa apa akk cuba2 lah resepi Citarasawan ni.Akk guna pisang kelat lega ( nama klate ) memandangkan pisang ni je ada kat umah.  Hari ada nampak kat umah Hasue sira pisang gini, tapi akk tak pernah cuba lagi, rasanya boleh tahan..dan resepi yang simple. Apa salahnya mencuba pelbagai pesen sira kan. Jom mari kita tengok.

Akk copy n paste dari Myresepi dan terima kasih buat Citarawan. Minta izin ya.....

Bahan-bahan ( 5 orang )

  • 10 biji pisang nangka
  • 100gm gula
  • 2 kuntum bunga cengkih
  • 2 kuntum bunga lawang
  • 1 batang kulit kayu manis
  • 250ml air
  • daun pandan

Cara-cara

Masak air dan gula hingga mendidih, masukkan bahan rempah dan pisang. Tutup periuk dan masak dengan api yang sederhana.


Akk buat 5 biji pisang je ,anak2 mmg tak suka ngan bau kayu manis tu.....

Ini lah rupa pise kelat lega ore klate panggil..kalo tempat lain akk tak tau nama apa pisang ni.... kalo pisang abu rasanya kecil2 je

18 comments:

Salam akak... erma panggil pisang nipah.. kulitnyer tebal.. selalu goreng.. kalau pisang abu ader biji ye tak?... rasanyer manis2 lah ye kak? x pernah wat.. tapi nampak menarik...rasa..he he he
 
Sira Pisang...uishhhh! Mintak kak!! :D

I have an award for U...pls accept at my blog ya! :D

http://love2cook-msia.blogspot.com/2010/11/my-birthday-gift-award.html
 
tak pernah buat sira pisang ni..selalu ain goreng jer..pisang tu..

boleh ler cube pas ni..mesti sedapkan...
 
kita pun suka pisang sira ni tapi tak suka gak ngan bau spice tu..
 
Salam kak rosa,
Macam kenai je pisang kelat lego tu. I pn dpt gak dua sikat..hehe.. Utk pgetahuan Halamanku Pisang kelat lego ni rasanya pisang awak bukan pisang nipah. Pisang yg hmpir sama bntuk tp blainan rasa, pisang nipah, pisang abu, pisang awak(kelat lego).
 
salam ros..pisang awak kot ni..
akak tak pernah buat sira pisang la..ros..biasa buat pingat aje..
 
ros..salah taip pulak..pengat..pisang..he he..
 
Salam Erma...akk pun tak pasti tentang nama pisang ni..ada juga biji kat dalam tu..tapi satu atau 2 je..ada juga yang tak ada biji..tq ya erma
 
Hai Love..reti ke makan sira pisang gini

Akk dah ambil n gantung Award tu..terima kasih banyak
 
Salam Ainnoraini....akk pun pertama kali buat sira gini..selalunya yang pakai santan tu..tq ya ain
 
Salam Azmiezas....memang ada sikit bau kulit kayu manis tu..akk letak kejap je...pas tu angkat kayu manis tu
 
Salam Adry aka en Daun...oh pisang awak ke ingatkan pisang saya kekekek..maunya tak kenal,buahnya dari pkk yang sama heheh. pisang awak ek namanya..akk tau pise kelat lego je
 
Salam Kak Erna.pisang awak ek..oh akk tak pernah buat sira2 pisang ek..saya kalo malas selalu sira je lah.kalo pengat lagi best kan
 
Here are a few tips for creating a web site that generates sales.. [url=http://www.latestbagsdesign.com/]gucci online store[/url] uwtglhv [url=http://www.cheapbagswholesalesd.com/]cheap moncler jackets[/url] mrvlnpr [url=http://www.fashionjacketsonline.com/]chanel handbags[/url]
 
You should can download a spot that fit this description, you might like to get car towards car wash channel in which the liquid incurs an advert wastewater treatment procedure.. [url=http://www.latestbagsdesign.com/]gucci online store[/url] hqocqkg http://www.cheapbagswholesalesd.com/ bqzyylz [url=http://www.fashionjacketsonline.com/]chanel handbag[/url]
 
buy tramadol illegal get tramadol online - tramadol online florida
 
buy misoprostol and mifepristone online uk - generic cytotec for abortion - buy misoprostol australia
 
buy tramadolcod fedex buy tramadol online with mastercard - legal buy tramadol online
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...