Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

iklan

Wednesday, February 8, 2012

BUAH ULAT BULU - WORDLESS WEDNESDAY



Rasanya ramai yg tak kenal buah n pokok ulat bulu ni, mungkin negeri lain2 lain pula nama manjanya, kalo kat klate mmg di kenali ngan buah ulat bulu

17 comments:

assalam rosa..memang akak biasa tengok buah ni,tapi bukan itu namanya rasanyanama je mungkin lain..tapi buah sama..
 
as-salam
kalau tak salah Ady ..ni buah susu..buahnye rasa masam -manis..
 
salam kak rosa....dh lama xjumpa buah ni, dulu masa budak2 bnyak pulak kan.....hihihihi
 
Salam Kak Liza..Sue pun baru 1st time tgk buah ni...boleh makan ke...?
 
As salam kak rosa,
pokok ulat bulu rasanya tak wujud kat sini. Tak penah jumpa pokok ni. Pkk yg nk sama tu ada iaitu pokok letup2. Yg ni akak snap gmbr tang mana? Buah masak takdop ko? Lama tak mkn buah ulat bulu yg masam2 manis ni.
 
Ni...bukan buah letup2 tu ke...masa kekecik selalu nampak buah ni...
 
lama x tgk buah ni...dah x ingt dah
 
buah ulay bulu ni kalau masak kaler kuning cam pisang kaki tu kan?tak ingat dah rasa dia camana?masam manis ek?
 
@Acik Erna

Assalam kak erna, mungkin ya tu, org pertanian mesti kenal ngan pkk sebegini, dulu2 masa saya kecil banyak kat kampung sekitar tepi2 sawah pun ada. Saya rasa pun pkk yg sama ngan yg akk pikirkan itu
 
@ady

Assalam ady, oh panggil buah susu ek, mmg ya rasa dia masam2 manis... lamanya tak merasa buah ni, teringat zaman kanak2 riang
 
@Liza

Assalam Liza, mmg ya pun zaman2 dulu mmg banyak pkk ni, la ni blk kampung pun tak jumpa lagi pkk ni huhu, betapa pesat membangunnya kampung kita
 
@Sue @ Nenie

Assalam nenie, org bandar mmg tak kenal pkk ni, la ni kat kampung pun payah nak jumpa
 
@Adry@Daun

Assalam en daun, mmg teringat zaman dulu2, sambil main perang2 tu bila jumpa buah ni ngap dulu, sib baik tak mabuk kan heheh.

Rasanya kat sekitar rumah n kampung kita la ni mmg tak ada, tak nampak pun pkk dia.

Gambar ni akk snap masa blk raya cina hari tu, kat simpang nak ke sungai koyan pahang, masa tu abe ngah berrhenti keta kat bawah pkk, nak beli air kat kedai di simpang tu, bila akk telek2 rasa mcm pkk ulat bulu je, terus snap pic. Dah cari2 buah yg masak tapi tak ketemui heheh, yg ada pun 3 biji tu je.

Oh ya lah pkk letup2 mmg seiras sangat ngan pkk ni, tapi tak ada bulu je
 
@cik cek

ssalam cik cek, buah letup2 tu bentuk ala2 loceng n love sikit
 
@ezzyra

rasanya adik mmg tak kenal kut buah ni, kampung lama dulu ada lh nmpk
 
@lina_pg

Assalam lina, a,a kalo tak salah akk buah yg msk kaler oren2, akk pun dh lupa rasanya, tapi rasa mcm masam2 manis, kalo dulu2 dah sedap buah ni, la ni rasa mcm dh tak lalu nak telan takut mabuk hehehhhahah, eksen je
 
dah lama tak tengok buah ni...dulu2 mmng bnyak kat kg...
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...