Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

iklan

Wednesday, June 26, 2013

LABU AIR BONDA - WW

Cantikkan bentuk labu air ni, mcm labu sayung je. Ini ada lah hasil tanaman bonda di kampung


Masa blkkampung 1.6.13 hari tu dah ada pokok baru, pokok akk snap masa blk ngudi hari tu 5.5.13. Sayang pulak ada serangga potong kat batang pokok

8 comments:

banyak biji juga labu air ni.. betul2 menjadi ye..
 
assalam liza..ni betul2 ada bentuk labu..selalunya bentuk yang panjang2 tu kan
 
As salam kak rosa,

Di Malaysia, labu ni dikenali dgn nama labu botol bukan labu air. Baka labu yang dalam foto ni dah berbuah dgn lebat kat sini. Buahnya dah byk bagi kat org(sedara, jiran dan kawan2).
 
Montok betul labu air bonda ni..
Ada lagi ke idok ya kat umah
 
cantik nya labu air akak..geram zila tengok menjadi..subur plak..puas ni makan ni kan..
 
Agaknya asal pembuatan labu satong tu ambil idea dari buah labu ni kot Rosa...
 
ade lagi ke pokok ni?

*esok balik kampung..jom balik..
 
Comelnya dan gebu jer nampak labu tu...Subur pulak tu...
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...