Saturday, May 15, 2010

PATIN MASAK TEMPOYAK

Salam buat semua....entah kenapa akk jadi suka sangat makan ikan patin tempoyak ni...minggu ni dah 2 kali masak ikan patin.....sedapnya bau tempoyak tu. Kat umah akk ni hanya akk seorang saje yang mkn tempoyak, my abe langsung tak sentuh....jadi seekor ikan patin tu boleh la akk masak dua kali. Jom layan pic patin tempoyak. :~

Ini yang akk masa hari rabu, dua ketul je...sedapnya...


Bahagian ekornya akk masak lunch tadi...bila dah suka tak jemu rasa mkn lauk gini. Cara masak tu stail akk la..letak bawang putih, bwg merah kunyit, cili asam keping n air....rebus kuah bagi mendidih dahulu baru masukkan ikan. Akk dah cuba yang tak letak bawang tapi guna ikan kerisi...tak best pulak rasanya.

4 comments:

sy pny cara sng je..tumbuk kunyit n cili.msuk ikan,air,tempoyak n bhn2 tumbuk skli trus..pas2 bru msuk asam,garam...bestnye..menu lunch umh sy pn patin tempoyak gak hari ni..akak dh cuba patin bakar tempoyak??
 
mmg sedap patin tempoyak ni..bakar pun sedap mcm senyummmm cakap tu.bahan bahan tumbuk tu ngan tempoak salut pada ikan,bungkus dengan daun kunyit bakar..peehhh
 
sedapnya...lma dh x mkn..
 
sedapnye...
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...