Tuesday, August 24, 2010

AKOK

Salam dan selamat petang buat semua...tak sempat nak letak  n3 pagi2 sejak bulan puasa ni..asyik petang je. Hari ini akk nak buat tayangan amal pasal kuih akok. Kuih ni akk beli kat Pasar Tanah Merah, sabtu lepas akk balik kampung jadi sempat la kepasar TM tu dan kuih yang menjadi pilihan utama akk dah tentunya akok. Kat klate murah n sedap sikit akok ni, ini akk beli rm2.00 dapat la 5 biji yang sedap, ada juga yangrm 2.00 6 biji tapi rasanya kureng sikit. Gambar ni akk snap kat atas keta , bekal untuk buka kat atas keta ari ahad lepas...memang sedap, lemak lembut n manis. Resepi tak ada tak boleh la akk nak kongsi kat sini:~



Gini lah rupa akok yang sedap...kulit dia mengerutu sikit...rasanya terrramat sedap.......tak puas rasanya makan akok ni..blk nnt kena beli lagi....

Selamat berbuka buat semua...........

7 comments:

Salam kak rosa,
Akok original dr Kelate tu. Igt kot beli kat KL nu. Dpt yg ori br sdp nk mamah..
 
Salam Adry @ Daun, memang original dari klate...emmm sedap senghoti, terasa lemak manisnya...tq ya en daun
 
salam rosaliza..akak pun memang suka makan kuih akok ni...tapi akak tak nak beli kalau bukan di kelantan atau terengganu..rasanya tak sama..
 
Saya suka sangat makan akok, tapi susah sikit nak jumpa kan??..
 
Salam En Daun....mmg ori dari klate nunnn..memang sedap akok ni terasa lembut n lemak manisnya..jamu mata lah ya..lagkawi ada org jual tak
 
Salam Kak erna...memang lain rasanya kalo beli kat sini...yg kat sini keras sikit , org nak untung je....tak kira kualiti..tapi kat klate pun kalo yg kejung je nmpk mmg tak sedap juga kak hehehh
 
Salam Azmiezas...KL ni payah sikit nak jumpa...akk beli kat klate hari tu..ini kira kuih wajib dimakan kalo balik time posa....tq ya
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...