Friday, August 20, 2010

AYAM PEDAS

Salam buat semua...tentu keletihan menyedikan juadah berbuka...akk belum mula masak2 lagi..baru sedia bahan2 je...Ayam pedas ni nama panggilan yang di beri oleh anak akk...biasanya org panggil ayam masak merah. Kalo masak ayam gini laju sikit makan time buka posa tu...akk masak kat umah ni ikut permintaan anak2 yang kecil sikit...selebihnya akk mai hentam je nak masak apa. Jom la tgk ayam pedas yang tak seberapa ini, tapi menjadi kesukaan anak2 :~


Nampak merah menyala mcm pedas berapi..sebenarnya pedas sikit je, akk gulu cili kering yang besar2 tu ......ok semua akk nak main masak2 pulak jap ni...karang ada lak yang kena buka posa ngan air kosong kekekek...

6 comments:

fuyoo akak liza!! segar dari ladang .. sedap mkn ngan nasi planta ni ... hehehe
 
ssalam rosaliza..anak akak pun..suka sangat ayam..buat apa jenis pun..masak ayam tu..
 
kalau guna cili kering jenis besar tu mmg x pedas kan kak..sue kalo untuk sambal tumis terutamanya x suka guna sbb susah nak ejas..kaler kemain lagik..hihi...tp ayam akak nampak menyelerakan...kalo makan ngan nasik putih mesti sedap banget tuh
 
Salam Wachak...sedap...lebih2 lagi time perut duk nyanyi girang tu...rasa mcm tak cukup jekan kan..tq ya chak
 
Salam Kak erna..mmg bilanama anak2 ayam lah jadi pilihan utama..tak kira msk apa pun janji ayam...kalo ikan kena hati2 takut kena tulangkan...kat umah saya pun mmg hari2 kena ada ayam..tq kak
 
Salam Sue..mcm anak2 akk ni nak kaler merah tapi tak berapa boleh ngan pedas..itu yang akk selalu beli cili kering yg gumuk2 gitu...kalr dia kan main merah...menarik minat ank2 hehhe..kalo utk org dewasa...mmg tak pedas langsung gitu heheh
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...