Thursday, August 19, 2010

KUIH SERI MUKA

Salam dan selamat pagi buat semua, semuga ceria sokmo sepanjang hari ini dan menjalani ibadah puasa dengan jayanya dan diberkati Allah selalu. Kuih ni buat beberapa hari lepas tapi baru nak tayang. Kalo buat kuih gini, ada la pulak yang tak suka makan pulutnya ...makan bahagian muka je ( yg hijau )....si baby Adda seorang je lah heheheh.

Tadi jenjalan umah HASUE...wah tengok dia dah bakar lemang sedapnya, terasa lemak2 lemang tu..dan yang bestnya bau buluh terkena bara tu....fuhhh tak sabar nak balik kampung rasanya. Tak dapat makan lemang pun tak apa la..makan kuih ni pun ada pulut, sabar la baby ya kita blk kampung n makan nanti...tapi mama beli je lemang tu heheheh.

Nak citer sikit, semalam anak akk pergi bazar ramadan..biasa la budak2 nampak kuih kaler coklet2  n merah2 gitu memikat kalbunya...lagi pun perut tengah lapar. Dibelinya kuih kasui dia ingatkan kuih cokelat, n satu lagi kuih sagu merah tu, kuih sagu tu pulak mentah lagi ada sagu putih2 lagi..dengan kata lain mentah gitu...kedua2 kuih tu dia tak makan pun, rasa sikit je...emmm tak sedap la. Serakat hari ni kesemua kuih muih yang di beli kat bazar semua tak sedap....kecuali air soya mmg sedap.

Jom layan kuih seri muka akk ni:~


Untuk resepinya ada di SINI .  Ok semua selamat menjalani ibadah puasa yang ke 9 hari ni

10 comments:

akak..ni anta sepinggan lemang buat akak berbuka nanti..hehee...tp betul laa kata akak tu aroma lemang mmg best!kalo ada kerak2 lembut tu sue lg suka..ehee..
rupanya 'muka' seri muka nih yg ijau tu eh kak?baru tau ni..yg pulut tu rambut dier kot..ekeke..
sian laa budak2 tu x dpt apa yg dibygkan..kena mama diorg gak buat baru sedap tu..hehe
 
Salam kak sihat ke?sy pun teringin nak buat seri muka tp tak berkesempatan lagi
 
Salam kak..saya ni menengok dari kejauhan jelah...sbb takda pengukus huwaaaaaaaa...maklumlah umat tak ramai..berdua2 an je..
 
salam kak ros
saya suka seri muka tapi sungguh takut nak membuatnya kihkih takut tak jadi seri muka kang jadi takde seri pulak :)
 
Salam kak rosa,
Kalo menu dan juadah yg kat bazar Ramadhan tak sedap, apakata kak rosa buka kedai kat bazar Ramadhan jual pulut seri muka ni..ngehehe..
 
Salam sue...sepiring mana cukup akk mkn..akk nak sebatang heheheh,

muka tu akk je panggil heheh..nak2 dah biasa mkn yang akk buat je..bila beli lain sikit rasanya

bdk2 mmg senang tergoda dgn kuih muih kat bazar
 
Salam Chik mimi... akk sihat2 aje...org berkerja nak buat kuih tentu tak sempat...kena tunggu ari minggu la mimi baru boleh uat..tp kat bazar ada jual heheh
 
Salam kerull....kalo buat mmg membazir la, lain la kalo nak sedekah kat jiran2 heheh...berdua baik beli je..lagi jimat
 
Salam zarin...zarin buat pun berseri juga muka heheh..tapi kalo tak ramai yg mkn mcm kerull tu, rugi la pula membazir heheh
 
Salam en Daun...kalo akk jual kat bazar ramadan tu sian pulak kat org lain tak habis pulak kuih diorang heheh....jual untuk anak2 je lah heheh
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...