Friday, August 27, 2010

LEMANG

Salam buat semua..tak lama lagi hari raya bakal menjelang tiba...hari tu masa jalan2 umah HASUE tengok dia siap2 bakar lemang..memang tergugat keimananku..terasa2 nak juga makan lemang. Masa balik kampung hari tu sempat lah akk beli lemangbagi memenuhi permintaananak tekak akk ni. Dekat kampung akk ada lagi lemang yang dijual dengan harga rm 3.00, rm 4.00, rm 5.00 dan rm 6.00..bergantung pada saiz lemang tersebut. Yang akk beli ni harganya rm 4.00 sebatang, jadi akk beli lah 2 batang, masa tu rendang tak siap lagi yang ada cuma nisan cair untuk di cicah...memang sedap sangat, bila dah lama tak layannn.

Agak besar juga lemang ni
Sedap juga cukup rasa lemak manis n masinnya..bila dah suka gitu lah kan......nampaknya raya nanti beli kat sinilah kalo teringin nak makan lagi...biasanya mak mertua akk buat ketupat daun palas....

Ok semua selamat berbuka

10 comments:

salam rosaliza..akak kalau nak makan lemang..memang tak berapa suka yang beli..biasanya..dulu abang buat..sekarang ni pulak..menantu abang akak tu dah pandai..jadi menantu dia yang buat..guna pulak..pulut susu..lagi lah sedap..lembut je lemang nya..
 
Assalamualaikum,



Murahnya lemang kat sana, kat mana tu,
Kat tempat saya paling murah pun 7 RM sebatang, tu pun tak sampai sekali panjangnya, kecil aja..
 
balik kampung nak buat lemang ni.. tiap2 raya mesti buat lemang
 
Salam kak erna..buat sendiri lagi puas hati...nak lemak mana pun tak apa, kalo beli ni ..buat sedap2 nanti tak boleh jual murah2 pulak kan..best la kalo ada yang rajin n tau buatkan
 
Salam Lipis lady....lemang ni saya beli kat daerah tanah merah...semasa balik kampung hari tu..ok la besar juga n rasa pun sedap juga
 
Salam Afzan...itu la..kalo pandai buat lemang mesti tak sabar blk kg kan...lemang kat kg akk ni jarang2 org buat, selalunya beli je. selamat membakar lemang ya afzan
 
salam kakkkk..banyak hari takleh jalan2 umah org..asyik sangkut jer..ni pun masih signal gprs lg..maknanya signal paling lembap..huhu...best kan makan lemang...terlepas gak hajat baby dalam pewut tu..hihi
 
Salam sue..itu la akk kalo nak makan kena cari juga..tak dapat byk sikit pun jadilah....heheheh besar betul hajat bby akk ni....asyik nak mamam je heheh
 
salam ziarah,

kat sini menjelang raya lemang ni bersepah orang jual di tepi jalan..
 
Salam penjejak maya....lemang sekarang tak kira musim dah..sentiasa ada org jual...lebih2 lagi time raya..mmg byk sangat...cuma mahal n murah dan sedap ngan tak je
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...