Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

iklan

Friday, August 27, 2010

NEKBAT

Salam dan selamat pagi buat semua...awal2 pagi lagi akk letak n3 kali ini..kalo tak mesti tak berkesempatan..dan terlewat letak n3...kenal tak  ngan kuih ni......cantik n menarik kalernya.....yang ini belum bersira lagi. Masa akk balik kg hari tu sempat jugalah ak beli kuih ni rm 3.00 dapat 10 ketul. Kalo dulu kuih ni teramat murah, tapi sekarang ni semuanya dah mahal n naik harga...nak buat sendiri memang tak pandai..lagi pun tak pernah tengok orang buat. Kalo dulu akk rasa 5 biji rm 1.00 je....

Kuih ini biasanya orang sira ngan gula..n bergantuk pada kemanisan  n citarasa tersendiri..bagi akk, tak berapa suka manis..akk sira guna gula yang sedikit...kalo beli yang dah siap..huhuhu mcm makan gula memang manis.

Canti n menarik je kaler dia... oren gitu ,rupanya seakan bahulu., yang ini belum bersira lagi. Sekarang ni dok betapa kat peti ais lagi ...tunggu turn kena masak hehehe. Nanti bila akk dah sira akk updated kemudian ya.

Selamat menjalani ibadah puasa, sekejap je dah masuk hari ke 17 kita berpuasa. Mood buat biskut raya belum ada lagi ni huhuuh.....

8 comments:

semalam berbuka ngan nekbat.. =))
sedap tp MAHAL kalo nk beli byk2..huhu
 
waaaa...dah lama tak makan nekbat niiiii...
 
Salam kak rosa,
Nekbat yg bentuk bunga takdak ka? Nekbat ni takleh mkn byk2 sbb manis yg teramat.
 
Salam senyummm..kalo nekbat yg dah sira mmg mahalkan..akk beli yang belum sira lagi...murah sikit..oh kat pahang pun ada ek nekbat
 
Salam suhaila...kalo kl mmg susah n akk tak pernah jumpa lagi heheh
 
Salam adry..entah lah masa jln2 ari tu tak nampak pun yg munge2...sira sendiri ok la jangan manis2....
 
yg blm sira pn mhal jgk kak...kt kwsan tmpt sy ade jgk org klntan,sbb tu ade nekbat
 
Salam senyummm..semua jenis kuih muih pun dah mahalkan sekarang ni..lagi2 kuih yang susah nak dpt lagi mahal
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...