Tuesday, August 17, 2010

TOM YAM

Salam dan selamat pagi di kehenian subuh nan dingin dikala hujan gerimis di luar sana...heheheh bermadah berhelah pulak pagi ni akk...sebenarnya nak hilangkan ngatuk ni......

Tom yam...menu basi yang dimakan bersama ngan daging merah akk tu.....

Akk nak cerita sikit pasal kuih kat bazar ramadan...semalam abe belikan kuih koci...sebab dh lama teringin nak makan kuih koci ni, nak buat mcm rumit pulak n lagi satu anak2 tak suka makan...jadi abe beli la rm 2.00, dah la kuih tu sebesar buah melaka je..ok lagi sbb nampak cam comel je.....tapi yang sedihnya bila buka bab inti tu...dah lah inti kaler putih je, pas tu berderai je...macam guna hampas kelapa je hhuhuhuhu....patut ke tak patut jual kuih macam tu...itu yang menyebabkan akk malas nak beli kat bazar tu.......ok abissss citer

Kita tengok tom yam basi akk je la :~


Selamat menjalani ibadah puasa ya buat semua

12 comments:

Salam Kak Liza. Dorang yg niaga ni
nk untung jer. sebab tu hampas
kelapa dorang wat inti kuih ( tak
semua ). Semlm wa terkena gak. Beli
kuih sagu tapi kelapa nyer dah ada
bau asam ckit. Nk buang rasa
membazir. Buang kan dianyer kelapa
tu. Kuih nya wa makan. Tawakal jer
lah. Alhamdulillah ari ni x de sakit
perut :)
 
Salam K.Liza..tomyam ni makan ngan nasik panas2..ada plak telur dadar..mmg terangkat..he he he Salam ramadhan dan selamat berbuka..
 
Salam kak liza,
Kesiannya dgar cite kak. Kdg2 peniaga psr ramadhan ni jual yg tak jadi. Tak berkat duit yg dia dapat tu. Saya pun baru intai koci kat rumah Ika. teringin gak nak makan...
 
Salam.. akak sebab selalu dengar dari orglah erma 10thn duk sini x gi bazar ramadhan.. bkn aper erma perut x thn.. sian akak.. tp yg penting tomyam akak syedap he he eh
 
salam kak..posa arini?hehe..
Tomyam tu teringin gak nak buat...rempah dr thailand aritu pun ada lg...
pasal kuih ramadhan tu mmg x patut diorg jual gitu..kaut untung je lebih...takpe laa..sabar jela kak
 
salam rosaliza..itu sebab kalau bab2 kuih yang ada inti ni.akak buat sendiri je..tak mau beli..memang ada yang bercerita..bila buat inti..diperah dulu..sekali perah..ambil santannya baru dibuat inti..tak semua la..tapi yang bercerita ngan akak tu..orang yang jual kuih jugak..
 
Salam chak...gitulah nasibkan kalo beli kat bazar ni..kdg2 ada gak beli tmpt org berkerumun ramai...balik umah hampehhh tak sedap juga...itu lah bukan semua la yg nak kaut untung, ada yang sedap2 juga...
 
Salam kerull...emm mmg best la lebih2 tgh laparkan heheh..salam ramadan juga buat kerull n famili
 
Salam indah...itulah kan indah..time malas nak juga beli kuih muih kat pasar ramadan..kalo jadi gini rasa mcm rugi jugalah.
 
Salam erma...akk sendiri pun jarang p bazar ramadan ni, selalunya abe je yg pergi akk order je heheh, selalu beli air soya n kuih jelah...buat sendiri mmg berbaloikan erma...
 
Salam sue..posa ,tak tinggal lagi hehehh..insyallah dapat puasa penuh tahun ni...harap2 sue pun dapat posa penuh gak. Pes dari siam lagi best buat tomyam..akk guna kiub knorr je heheh...
 
Salam kak erna.....mmg semua org nak untung, tapi bila sekali beli kena gitu, lain kali kita tak beli dh tmpt yang sama kan...buat sendiri mmg puas hati makan, kuih koci ni leceh sikit nak buat,...lagi pun anak2 tak mkn pulak..tapi nak kena buat juga la kak
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...