Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

iklan

Saturday, December 4, 2010

KEK BATIK

Jom makan kek batik . kek ni buat 2 hari lepas, xperimen ngan anak2.





 Nampak tak senonoh, rasa sedap..ni gara2 kurang milo


Copy n paste resepi dar i Myresepi, resepi Mrsdayat..terima kasih ya

  • 1 bungkus (350g) biskut marie
  • Setengah buku butter
  • 2 biji telur
  • 1 cwn serbuk koko
  • 1/2 cwn milo
  • 1 cwn air
  • 3/4 cwn gula
  • ** milo dan koko tu terpulang pd citarasa. nak rase cokelat yg kuat..gune 1 cwn koko+1/2 cwn milo.nak rase yg agak mild,gune 1cwn milo+1/2 cwn koko

Cara-cara

  1. patah2kan biskut
  2. dalam periuk, campurkan koko,milo,air,gula. Dengan api sederhana, kacaukan sampai semua dah larut
  3. masukkan butter,kacau sampai butter cair
  4. kecilkan api, masukkan telur..kacau sampai agak2 pekat (lbh kurang 30 saat).padamkan api
  5. masukkan pula biskut yg dah dipatahkan tadi.kacaukan sampai semua biskut dh di selaputi cokelat.(sukatan biskut terpulang pd citarasa. kalo nak byk cokelat gune sket ajer...)
  6. masukkan dlm loyang..tekan2 sket bg padat.simpan dlm peti sejuk sebelum dipotong dan dihidang

4 comments:

kak..kalo sue wat kek batik mmg x mo patah2kn biskut tu..nanti kek lebih kemas susun aturnya.tp kek akak ni nampak kemas jek..hehe..
akak dah try kek batik coklat x?yg tu mkn sejuk2 sedap..lain dr kek batik biasa coz guna bhn2 limited jek,tp sedap!heee...promosi lak
 
Salam sue...hari ni akk buat lagi kek batik coklat resepi milla tu...blum potonh lagi , tadi masa g tgk umah sue, iqa suruh buat yang kaler pekat mcm umah auntie sue heheh.. ank2 tak sabar dh nak mkn
 
salam rosaliza..akak semalam pun buat kek batik ni..budak2 suka makan..
 
Salam kak Erna..mcm saya gak hari ni pun buat lagi tapi resepi lain pulak hehhe..anak2 mmg suka sangat mkn, Tq ya kak
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...