Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

iklan

Monday, February 14, 2011

KARI DAGING BERSAMA UBI KEMILI / KELING

Assalamualaikum buat semua di pagi isnin yang ceria ini. Pernah makan tak masak kari atau gulai yang dicampur dengan ubi kemili. Ada juga orang masak menggunakan ikan. Rasa ubi kemili ni lebih sedap dari ubi kentang...bagi akk la.

Kari ni masak macam biasa je cuma akk letak kerisik bagi dia pekat.


Ada sapa2 yang kenal ngan pinggan ni tak heheh..hadiah dari ubat gigi darlie..cantik jee
posing bersama cili yang telah pun menjadi solok

Ok buat semua, selamat hari isnin dan selamat masak2 untuk lunch pulak...gini lah mama cyber, pagi2 sibuk juga heheh

6 comments:

wahhh kak..terliurnya nengok kari akak tu..lama sudah tak masak kari mari kat umah nehh..kebelakangan ni asik layan masak kunyit je..hehe..
tumpang mkn umah akak jelah k
 
Salam kak..tgk ni teringat masa mengandung anak pertama dulu..mengidam nak makan gulai daging dgn ubi kemili..perghhh dah dpat tak ingat donia..makan hehe..
 
ubi kemili...lama tak makan,mana nak cari ni..seb baik tak ngandung kalau tidak..kempunan.Buat gulai ngan ikan keli/semilang,sedapnya.rebus,cicah ngan kelapa parut pon..mmmmmm.
 
tamat sudah riwayat solok itu..ehehhe
 
aduhhhh..sedapnya kari daging...lama tak makan kari daging...ermmmm terliur lah pulak...mesti sedapkan letak ubi kemili
 
Assalam kak sy sihat je,wah bagus kak idea ni kari dgg ngan ubi kemili,sy kecik2 selalu makan ubi kemili rebus je,anak2 tak pernah tgk @ mkn
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...