Sunday, February 27, 2011

KARI SARDINE

Assalamualaikum buat semua sahabat alam maya, tentu ibu2 sibuk didapur menyediakan juadah untuk makan tengah hari. Tetapi ada juga dihari minggu sebegini mengambil kesempatan bersama keluarga untuk makan2 diluar.

Kari sardine menu yang jarang2 akk buat. Selalunya kalo sardine akk lebih suka masak Sardine Kicap Hana tu, anak2 memang suka yang kicap2, laju la makannya. Kali ini ikut tekak akk pulak, bila dah lama tak masak kari gini, nasib baik anak2 makan juga tapi tak selaju sardine kicap tu. Makan tengah hari boleh bawa sampai ke malam.

Akk masak macam kari ikan biasa je, bagi akk sedap sekali sekala layan kari gini }~

Macam biasa lah daun kari sekadar hiasan semata2
daun kari segar dari ladang akk

Amani dan kakak baby Adawiyah ( dulu baby sekarang kak baby pulak heheh)

13 comments:

Ini salah satu makanan kegemaran suami Dhia.Hehe,Dhia tengok gambar ni pun dah lapar. Nyum2~
 
}~ Dhia Delisha...akk pun suka kari sardine, tulah anak2 lebih suka yg kicap
Tq Dhia
 
laparnya perutku pas liat kari sardine...

Budayakan saling berbagi tanpa harus membebani orang lain
 
As Salam kak rosa,
Akk eja sardin gna bhsa omputih..he3..
 
Assalam kak sedap kari sardin tu kalau + dengan rebung masam sedap jugak kak.
 
}~ regenweblog.com...sekali sekala layan kari sardine ni best gak
 
}~ Adry@daun..ohhh omputisss ke tak perasan lak main eja je heheh
 
]~ Chik Mimi... akk tak pernah cuba lak masuk rebuk ..sedap ek mimi
 
salam kak rosa..sedap layan kari sardin sekali sekala.tp kat umah ni xbrp jln kalau wat kari...depa lagi suka kalau msk kicap@kuah merah2 tuh..
 
wah sardin pun boleh di masak kari...belum pernah mencubanya...nnti nak suruh darling i masak sardin karilah...
 
cicah ngan capati layan ni..

http://www.contengcorner.com/2011/02/penat-serius.html
 
sardin ade ke dijual segar? susah la jumpa kat sini.
 
akak..memula nampak sardin memang geram jek nak masak sardin.pastu nampak amani n baby lagik comel dr sardin..hihi..
amani x mrh rambut diikat eh kak?kalo yana kejap jer berthn,pastu mesti nak bukak sendirik
amboiii..pipiiii amaniii...!
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...