Wednesday, February 16, 2011

KEROPOK BALINJO/ MALINJO

Assalamualaikum buat semua, dan salam sejahtera. Pernah tengok atau makan tak keropok balinjo ni. Akk pun pertama kali makan. Rasanya sedap lemak2 pahit sikit. Keropok ni pemberian jiran akk, dia beli masa pergi ke Bandung. Orang memberi kita merasa. Keropok ni dah tinggal sikit baru ingat nak snap pic untuk di kongsi disini. Kawan akk tu ada juga diberi tempe yang sedap sangat, digoreng nipis dan rasanya pedas2 sikit, yang tu akk lupa pulak nak snap pic, dah abis pun.

Jom kita tengok rupa paras keropok balinjo ni}~

Inilah rupanya. sama besar ngan cornflakes je

Sedap buat kudap-kudapan sambil blogwalking

7 comments:

siyes sedap tengok nih!

klw dah lapar, keropok pon leh rasa macam burger McD.. hehee =)
 
keropok ni ade rasa pahit sikitkan....hari tu kakak ipar ade bagi...anak2 tak berapa suke...

tapi maknye ni suke...
 
Salam Kak.
Naz suka keropok ni kak.. Rasanya pahit2 sikit. Di umah Naz pun ada stok kopok ni...
 
dekat Malaysia pun bleh dpt kopok balinjo ni, tak silap nama asal belinjau, asalnya buah belinjau yg direbus, diketuk smpi penyek dan dijemur. Nak makan, goreng dulu. Tak silaplah, kawan sy ckp... tapi betul, sedap w/pun pahit2 sikit
 
assalam rosaliza..akak pun suka makan ni sedap..dulu2 selalu beli di kelang..
sekarang ni tak tau mana nak carik yang belum goreng tu..
kalau sesekali pi melaka..didatarann
pahlawan tu ada jual..dapat la akak beli..
 
pernah makan belinjo ni..ada kwan blik dr Sabah yg berikan..sedap gak ada rasa kelat2 manis gitu..unik rasanya
 
Sapa2 yg nk tgk buah belinjau/malinjo/belinjo segar blh la ke blog saya. Buah fresh dr pkk tp dlm gmbr je..hehe..
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...