Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

iklan

Wednesday, December 7, 2011

IKAN BELACAK - ~ ww~





19 comments:

biasa jg tengok kat tepi2 laut kt tempat saya. Ngeri sikit rupa parasnya.
 
assalam rosa..ada orang makan ke ikan tu
 
eeeee kata orang tak boleh makan kan..ada cete ke pasal ikan nie boleh dimakan,,
 
ada juga yg buat minyak...hmmmm
 
tak pernah tengok pulak ikan naik kat tepi..hehe..
 
Assalamualaikum Rosa...

Byknya Ikan Belacak Tu...Dia Makan Lumut Yg Kat Atas Batu Tu Ke?

Kat Mana Panorama Ni Rosa?
 
ooo ni belacak ye.. bukan tembakul rupanya..jeje
 
As salam kak rosa,
Kat sini pn ada ikan belacak tp biasanya ia lbh suka kawasan paya bakau atau pantai berlumpur. Kat jeti Kuala Kedah mmg byk ikan belacak ni. Ikan belacak bkn saja blh hidup atas darat tnpa air tp ia juga mampu memanjat pokok. Org mkn ikn ni sbg ubat kuat..hehe..
 
Oo.. nama dia ikan belacak rupa2nya.. mesti xleh makan sbb haiwan 2 alam kan?
 
salam Rosaliza..kat jeti BD byk nampak ikan belacak nih!
 
ooo ni ikan belacak mmg saya tak tahu
 
Ikan belacak ni mmg banyak sangat kat gigi air sekitar pantai jerejak tuh.Tmpt kite dok cr kepah hehehe
 
As'salam Liza

Pernah juga nampak ikan ni masa lepak2 kat Danga Bay dulu di JB. sekarang dah tak ada dah sebab paya2 dah dikambus semuanya. Suka melihat keajiban Allah ni. macam rupa ikan duyung pun ada gak..hahaha sebab ada tangan dan ekor tu kan..hihihi
 
salam kak liza.. ikan belacak ni mmg selalu sy jumpa.. tp bknla ari2..ehehe..sebab umah atuk dekat ngan laut, so bila air surut mmg selalu nampak ikan ni naik ke tebing.. mmg rasa geleman sket tgk diowang kesane sini tu, hehee... macam c*c*k... huhu... tp penah tgk kat tv3 diowang buat minyak dari ikan ni... satu lg mase tu tunjuk diowang makan ikan ni hidup2 utk ubat katenya... haish... macam² manusia ni kan...
 
oooo..tak pernah tgk lagi ikan ni.boleh makan ke?
 
tak pernah tengok lagi ikan belacak ni....Banyaknya!!! kat mana ni kak?????
 
Assalam Rosa,
ni mesti ambil gambar di pantai remis... masa bujang remaja dulu Amie suka kejar ikan ni bila dia naik ke pantai tapi ikan ini sangat pantas lari...kami panggil ikan belacak dan lama2 baru Amie tahu ia juga ikan tembakul...
 
@AmieKlu rajin tolong pi tangkap jap....tolak kat saya....sp nk supply kat saya sms 0122686864, hrga blh bincang...klu dpt bg fresh basah pun boleh, klu nk tolak saya kering pun lgi bagus.... Stok kat langkawi ssh skrg..sy dok buat myk utk syrkt sy....
 
@AmieKlu rajin tolong pi tangkap jap....tolak kat saya....sp nk supply kat saya sms 0122686864, hrga blh bincang...klu dpt bg fresh basah pun boleh, klu nk tolak saya kering pun lgi bagus.... Stok kat langkawi ssh skrg..sy dok buat myk utk syrkt sy....
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...