Wednesday, December 14, 2011

...~ WORDLESS WEDNESDAY ~



24 comments:

Biji saga ke kak..dulu mase kicik salu men biji sage..hehe..tp x pnh jumpe yg rare camni:-)
 
Biji saga ke kak..dulu mase kicik salu men biji sage..hehe..tp x pnh jumpe yg rare camni:-)
 
Kak Liza.. tengok2 gambar ni semua teringat masa zaman kanak2 dulu. Kami selalu pi kutip depan balairaya kat kampung.. hehe
 
terus teringat kenangan zaman sekolah rendah. berlumba2 kutip biji saja untuk buat kira2 dalam kelas. Juga pernah tanam pokok ni kat rumah tp mati sebab air naik musim hujan
 
sekarang susah nak jumpa dah kan kak... kalau dulu2 main masak2 tabur biji saga ni la, konon2 letak cili.. He he he...
 
assalam rosa..cantiknya merah menyala biji saga..lama dah tak tengok
 
Buah saga ni yg jadi inspirasi kpd pencipta nama utk kereta Proton keluaran pertama pd 1985, Proton Saga.
 
merah..cantikkan warnanya tu..

dulu2 kat kg byk la jumpe biji saga ni...
 
Salam Kak Liza..wahhh bila tengok biji saga ni, terus terkenang zaman sekolah rendah dulu, selalu kutip biji ni kat bawah pokok di tepi padang sekolah.....
 
x penah tgk pon rasanya biji saga ni
 
Assalamualaikum Rosa..ehhh dh lama la x jumpa biji saga ni. sama mcm sue kat atas tu, teringat masa kecik2 darjah 1 dulu suka sgt kutip dgn kawan2 kat bwh pokok di kawasan sekolah...nostalgianya... :))
 
wahh... dh lama x tgk nii.. nostalgia betul.
 
sekali tengok coklat MnM pulak..kalau Amani/Maisarah tengok ni kompom masuk mulut..
 
huhuhu sedihnya tgk biji saga tu..teringat masa kecik2..selalu main dgn biji saga..dah berzaman2 akak tak tgk..
 
biji saga, the past :)

http://salsuria.blogspot.com/2011/12/hari-terakhir.html?showComment=1323864159609#c6549499196118520280
 
Assalam Rosa,
lamanya tak kutip biji saga... dah berpuluh tahun tak jumpa, ooooooh! sungguh nostalgik... mengembalikan kenangan masa kecilku!
 
lama xnampak biji saga ni..masa kat kg dulu...banyak pokoknya.
 
teringat masa kanak2 dulu...suka sngat kutip biji saga....dah lama tak tgk biji saga ni...anak2 pun rasanya tak kenal....
 
"biji saga..lama tk tgk biji ni..dulu2 sepupu saya ms tu drjh 1 kot..tersangkut biji ni kt hidung dia,sampai kena pegi doktor.....ngeri lak bila ingat2 balik..."
 
Tengok biji saga nih teringat lagu ct nurhaliza..kurik kundi..hehe..


*Terima kasih kak atas sokongan padu akak..syg akak sokmo..muahh!
 
assalam..dah lama tak tengok..tak pegang biji saga ni..tringt ms kt muadzam shah dlu..
 
salam...kemana tuan umah ,sepi jer.Xsihat ke/g bercuti :D
 
Assallamualaikum kak Rosa..

Yang kurik itu kendi,
Yang merah itu saga,
Yang baik itu budi,
Yang indah itu bahasa.
 
lama tak tgk biji saga ni..ingat masa sklh dulu jahit dlm buntil..agak2 budk2 sekrg kenal x buah ni??
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...