Wednesday, August 18, 2010

KUIH LAPIS

Salam buat semua..dah siap masak lauk pauk n kuih muih untuk berbuka ke....kuih lapis ni akk buat hari isnin lalu...tak nak citer panjang jom tgk gmbrnya yang tak seberapa ya...kalernya pelik sikit..apa taknya anak akk yang 5 dan 6 tahun tu pilih kaler...yang tu suka kaler pink n tak sedaplah kaler putih..padahalnya adunannya sama je heheh..siabangnya pulak nak kaler ijau, jadi akk campurlah jadi pink n ijau...


Resepinya ada kat SINI, bahan2 pun ringkas je..ok semua selamat berbuka puasa ya.....

6 comments:

hehehe..budak2 memang nengok kaler jek kalo nak makan kuih muih nih..walaupun sebenarnya sama jek..hehe..sue belum ada wat kuih lapis lg spjgn ramadhan kali ni..lgpun kuih muih krg mdpt smbutan puasa2 ni kak..bubur2 lagi laku..petang ni ingat nak goreng pisang jer sbg kuihnya..hehe..
 
Salam kak liza,
Cantiknya kuih lapis kak. mesti bole siat selapis2 tu. saya nak tumpang jer, malas nak buat.ikiki..
Arini internet slow sgt kan? huhu...
 
Salam kak rosa,
Kuih tu mmg menjadi dn cantik tp nape potong senget benget..haha..
Bdk2 suka kaler yg mnarik phatian diorg je.
 
Salam sue...akk buat ikut permintaan anak2 je....bdk2 ni mmg suka kuih yang manis2 masa buka..tapi mkn lepas mkn nasi je heheheh..kalo buat bubur pun sama gak mkn sebelum pg terawih...atau lps blk je...kalo ikut permintaan kuih umah akk tak membazir la heheh
 
Salam indah..a,a mmg dia orang suka mkn selapis2 mcm buat main gitu heheh...amik resepi je lah indah..kuih dah abis hehehe
 
Salam en daun...senget benget tu lah seni kekeke...akk ni bab seni mmg tak ada la...mmg takleh jadi arkitek heheh
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...