Sunday, August 14, 2011

ROTI SARDINE ROLL

Semalam tayang menu roti sosej roll, hari ni roti sardine roll pulak, best jugalah mkn. Sebenarnya menu ni dah lama akk buat, tapi tak sempat nak n3. Sebenarnya bukan rajin nak buat sardine roll pun , tapi hari tu msk sardine, tapi anak2 tak mkn pulak, esok harinya akk buat lah sardine roll ini, dari membazir. Elok je anak2 makan.






ROTI SARDINE ROLL
resipi : LINAPG

Bahan-Bahan:

  • 10 batang sausage (gn Ramly beef frankfuter) - SAMBAL SARDINE
  • 10 keping roti ( canai supaya roti mampat/padat )
  • 1 biji telur -  akk tambah ajishio dlm telur
  • Minyak
Cara-Cara :
  1. Gulung SARDINE dgn roti, bahagian hujung roti sapu telur supaya tak terbuka masa menggoreng
  2. Ulang sampai roti habis.
  3. Panaskan minyak, celup roti ke dalam telur dan goreng dgn api sederhana hingga keperangan.
  4. Angkat dan toskan. Sedap di makan dgn sos cili
  5. SeLaMaT MeNcUbA
selamat berpuasa hari ke 14

9 comments:

Assalam Kak Rosa,
anak-anak Amie semuanya suka RSR tu... cumanya ibunya belum pernah buat lagi, asyik beli je, harap2 ada kelapangan untuk mencuba resepi ini...
 
hihih....budak2 ni kan, kalau dh twist sikit cara masaknya, kene pulak dgn selera. kdg2 lucu pon ada..sayur kangkung tak makan. tp bila kite buat cucur bawang letak kangkung, pandai pulak dia makan.hihh
 
assalam kak rosa..wah sungguh kaya ngan inti sardin.Dap2 tuh..mesti bebudak suka sangat tu
 
assalam kak liza

teringin lak. roti ada, sardin tin cap ayam ada, telur ada, sausage pun ada tapi daya x der. nak lak tengah hujan ni. sambung kuak lentang ler ... ha33
 
As salam kak rosa, byknya akk buat iklan tak berbayar dlm entri ni dn spt biasa akk menten spelling org putih utk sardin..haha..
 
Assalam rosaliza..anak2 ngan ayah dia memang minat makan sardin..cuma kak sejak2 dah berumur ni tak lalu lagi nak makan sardin
 
rajin wat roll yerr......
 
Salam tuan umah ,tumpang lalu dulu. cantik umah
 
Salam akak ni pengemar Roti Sardin Roll dah mai dah.. he he he sedap lah kak.. mudahpun mudah nak sediakan.. he he he
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...