Saturday, December 24, 2011

JUS NAGA

Sunyi dapur maya hari ni, biasalah cuti2 begini ramai yang keluar rumah nyata. Nak cerita sikit jus naga ni, sebenarnya kat rumah akk ni tak ada seorang pun penggemar buah naga. Pada suatu hari Angah suruh akk beli buah yang ada biji2 banyak. Maka terjumpalah akk dengan buah naga yg mmg berbiji kecil2 dan banyak ini, belilah sebiji dalam sekilo harganya rm 4.00. Balik rumah akk potong lah sebelah  , eh bukan buah ni yang dia maksudkan..pulak, huhuhu. Rupa2nya buah delima yang dia maksudkan itu. Nak tak nak yang sebelah akk potong2 dan dipaksa rela anak2 mkn sorang sikit heheh, habis lah sebelah tu , sebenarnya diorang gigit2 sikit je pas tu campak kat cik tong hehe.


Malam tu juga akk buat jus naga, cuma campurkan susu pekat manis, air n ais je, blender hancur lebur. Boleh lah di minum dan habis jugalah.....


bolehlah minum bila jadi jus sebegini....ntah kenapa akk pun tak suka buah naga ni, mungkin rasa dia mcm hambar je. Tapi ramai juga yg suka buah ni, sebenarnya buah ni banyak khasiatnya.

12 comments:

nmpk mcm sdp je jus tu..
 
assalam kak liza

cer try campur air krim soda dgn buah naga yg dan blender tu ( tanpa susu ), mesti laju punya. Bulan puasa hari tu dah try, minum sejag sorang2 ... ha33
 
Dpt hirup segelas ni alangkah sedapnya...:)
 
Buah dragon fruit mmg tak sedap tambah lak yg kuning tuh, yg ni orait lagi ada rasa manis sket.Sgt bagus utk turunkan tekanan darah tinggi.Nmpk sedap tu jus buah naga..kaler pun striking hehe
 
Kak Rosa,buah nih,ritu sy blend wat jus,campur ngan laici@longan,mmg sedap,kalo xpon wat smutie jer,kalo mkn gitu,xla suka sgt..
 
As salam kak rosa,
Buah naga atau pitaya ni ada jenis utama. Yg kaler putih dan ungu. Yg ungu lebih manis rasanya. Sepatutnya buah naga ni manis kalau ia dh betul2 masak. Yg akak beli ni tak berapa masak kot. Masak main peram je kot.
 
assalam rosa..akak pun salah sorang dari penggemar buah naga ni.anak2 pun suka..bila kena yang manis..
 
Saya mmng suka ngan buah naga...tapi tak pernah buat jus naga...tak sempat nak buat jus...habis gitu jer..
 
sa..cntikjus akak ni...same la kite x bape suke buah nage..sebab ia tasteless la kan..tp kekadang baham jugak..hehehe
 
Salam Kak Liza..nampak kaler dia cantik jeee..agak2 kalau buat smoothie sedap bercreme ni...
 
eh..saya suka buah ni..kaler dia pun cantil, skali makan tukar lidah jd pepel..hehe
 
akak..buah naga ada tergolek lg sebijik dlm esbok tu..lom tau lg nak bat apa..idea wachak tu cam best gak..hehe..
geli hati je baca kisah akak tersalah maksud buah yg banyak biji tu..hihi
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...