Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

iklan

Wednesday, December 28, 2011

PATAWALI ATAU BATANGWALI - WW


7 comments:

kena share info ni,xtau pe menda lak batang wali ni.kalau bunga bakawali tau la.Tp lamaaaa sangat tak tengok munge tuh
 
@linapg
batangwali ni ada arwah nenek tanam kat kampung dulu, batangnya teramattttt pahit, byk kegunaannya. Hari tu masa g taman herba jumpa pokok ni, amik kesempatan la snap pic, nak kongsi info byk2 tak tau heheh, kena cari kat rumah En Daun ni heheh
 
ooo...ptot la x penah tau pon...gmbr ni ambik kt mna?
 
@ezzyra
heheh zaman adik mmg tak ada dh pokok tu. Gambar ni akk ambil kat taman herba di Taman tasik perdana
 
macam dh tua dah pokok ni
 
teringat dulu masa anak sulong hisap puting akak sapukan getah ni kat puting..rasa pahit..lansung tak mau dah dia hisap puting.
 
Kalau kitorang kat sini sebut akar nawali ni kak.. mmg org dulu2 gunakan utk pisah susu cam kata kak acik erna tu..tapi masa si kakak dulu,dia isap kejap..rasa pahit2 dia stop laa kejap.lepas tu selamba jek dia isap cam biasa..hehee...tp bila dia tgk ada kesan getah tu kotor katanya..haha.. senang kan nak tumbuh pokok ni kak,main letak jek atas pokok pun idup.. tp skrg kemain susah nak tengok
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...