Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

iklan

Thursday, June 16, 2011

CORETAN DARI DESA- MINI GARDEN BONDAKU - 1

Cuti sekolah hari tu, sempat juga akk n famili balik kampung selama 6 hari. Sempat jugalah perhi jemputan kenduri kawen sedara mara. Jom layan pic taman bunga bonda akk, suka tengok , sejuk mata memandang.

 tepi pagar penuh ngan kangkung


pokok cekur



bunga pukul 10

bonda tengah siram bunga
buat en daun...pssssttttt  kalo ada dedaun pkk yg berkenan jgn segan 2 sila angkutlah ya, mungkin masa raya bunga2 akan berubah kaler pulak, lepas ni ada lg pic2  pasal coretan dari desa

13 comments:

saya suka taman pokok jugak...
yg hijau2...sejuk mata memandang...
 
salam.. teringat kt arwah mak..dia pn suka tanam bunga...cantik tersusun kemas tanam bonda ros..mcm nk minta je satu...
 
"wow..banyaknya pokok2,kangkung pun ada..senangkan nak masak kangkung goreng belacan petik jer dpn umah....kak,pokok pukul 10 tu senang idupkn..dulu saya ada tnm mcm2 warna..tp la dah takde..nama lain dia ros jepun kan.."
 
hai kak..
 
Sejuk mata memandang....cantikkkk....rajinnnn...
 
As salam kak rosa, mmg byk dedaun dn pkk yg bekana dlm n3 ni tp semua dlm group. Kalo pkk secara solo mmg elok mcm pkk kembang emas tu. Kembang emas=bunga tahi ayam atau marigold. Ros jepun, bunga lidah kucing, kangkung, bunga kertas.. Cekur putih tu dh ada dlm Dedaun Alam. Xpa nti i blik snap sndiri foto pkk tu..hehe..
 
assalam rosaliza..memang sejuk mata memandang poko2 bunga ni kan..cantik..rajin bondanya menanam pokok bunga..
 
cantiknya picas..terang benderang ehem2 maklumlah kamera baru..nnt tepeklah picas lain2 plak..
 
assalam kak cantik,banyak pokok + bunga mesti sejuk je
 
wahh bestnyer blk kg tu kak..cantik bunga tu...mak nieza pun suka tanam bunga kak. dulu masa arwah abah ada rajin tul cat pasu pokok bunga..setiap thn lain jer warnanya...rindu pula saat dan ketika waktu dulu:)
 
kak rosa..teruja tengok taman tu..yg paling mebarik sempat lg sulam ngan kangkung...ada jugak yg boleh makan..dalam duk berhias tu..
 
suka tengok tanaman bonda akak nih..kalo berkebun ni berhasil mmg seronok kan!dolu2 ada tanam bunga kul 10 tu..mcm2 warna n pesen ade..yg bestnya mudah je idup kan.hehe
 
speechless!!! sukeee sgt dgn semua pokok2 tu..
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...