Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

iklan

Thursday, November 10, 2011

HARI RAYA KORBAN 2011

Hari raya haji semakin hambar di sambut oleh wargakota, ada yang tak rasa apa2 pun pada hari raya haji. Bagi kami warga kampung tetap meriah dengan makan2 dan buat ketupat juga ini merujuk pada MIL akk la. Bagi yang melakukan ibadah korban akan lebih terasa kemeriah hari raya korban ini, apa tak meriahnya, selesai je solat sunat aidil adha, singgah ziarah kat kubur, pas tu blk rumah kejap. Lepas tu , pergi pula   tempat peyembelihan korban, kat situ pula ambil masa berjam2 juga untuk siap. Balik ke rumah sibuk untuk masak. Walaupun la ni dah semakin kurang org yg melaksanakan ibadah korban ni msk2 untuk menjemput org mkn kat rumah. Paling tidak pun msk utk famili sendiri, keletihan memang tak terkata. Pas tu nak agih2kan daging korban pula, pada yang ada anak cucu boleh lah di suruh mereka. Siap msk2 n makan dah pun pukul 3pm, badan penat lelap mata kejap. Dah bangun tu baru lah nak melangkah kaki ke rumah kita pula..heheh merujuk pada akk la, tahun ni beraya rumah my abe. Ptg raya baru blk umah bonda akk. Rumak bonda akk dekat je ngan umah MIL, cuma jalan je berbeza tak sampai pun 500 meter heheh.


 bergambar lepas balik solat sunat dah, pagi2 masing2 sibuk tak sempat nak bergambar pun, my abe dh siap2 utk ketempat korban dah. Ini pun sebahagian dari pada fimili my abe
 Baju raya puasa, tak sempat nak jahit baju raya haji huhu
 masa akk pergi sempat gak la tgk sekor lembu yg sedang mengorbankan dirinya
 yg ni dah siap2 lapah
 Amani tengah meng catwalk heheh
Maisarah yg tak berapa sihat, perutnya meragam. Alisha yg ketakutan 

10 comments:

assalam rosaliza..
akak pun sama walaupun tak berjalan sebab cik abang sibuk tolong orang buat qurban..tapi masak2 tetap buat kan..sian anak2 nak makan pagi raya kalau tak de apa2.
 
mat pagi Rosaliza..
Rahel pun tak ke mana2..duduk rumah je..tapi kena masak gak untuk my darling..
 
Assalamualaikum kak rosa,seronok tengok akak beraya kat kelantankalau raya haji meriahkan ,saya balik perak tapi tak ler meriah cuma kat rumah aje
wah kejap aje amani dah beso,tahun lepas tgk kecik lagi
 
meriah jgk tu dpt berkumpul d pg raya..belah utara jer sambut raya qurban lbh meriah dr raya pose..
 
Raya kt kampung memang lebih meriah
 
As salam kak rosa,
Best beraya haji kat kg.. Aura raya samada aidilfitri atau aidiladha sgt berbeza. Kat kg, terasa kemeriahan di masjid dn tempat korban lembu. Kat sini berlaianan rasanya.. Korban pn dibuat pd raya kedua.. Panggil org mkn2 mmg takdak.. Sedih betoi...
 
assalam...raya umah meks mmg meriah sbb ramai...kalau wat korban lagiii la meriah..
raya haji tahun ni,ct jap jerr cam tak sempat nk bersembang pun huhhu..
Dak maisarah pun enterprem gak
 
alahai....bestnye beraya di kg sendiri...kite pon beryaa di kg jugak...tp kg orang...wuwuuwuwuwu
 
seronoknya kalau rumah kita ngan rumah MIL berdekatan...tak payah nak berkejar2...
 
assalam kak rosa...
raya haji thn ni wat aqiqah kt damia tecik tu..xsempat kita nak berborak2 panjang..huhu..walaupun cuti ayu sampai 10 ari gk..hihiade jgk dak alisha tu..asyik mau nangis je kijonya.hihi
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...