Monday, November 21, 2011

MANDI MANDA DI SG KEMENSAH

Assalamualikum dan selamat petang buat semua, jam dah pun pukul 5 petang waktu ini, baru sempat nak letak n3, tuan umah sibuk berjalan2 dihari cuti ini. Pada sabtu baru2 ni lepas je adda habis program NUR ( nilai untuk rujukkan ) kat sekolah, lebih kurang kul 11.30 akk n famili pergi ke sungai kemensah. Mengikut urus setia projek ni kami berkumpul dan bertolak kul 8.30am lagi.


Mungkin ramai yang tidak tahu wujudnya sungai kemensah ini, termasuk akk juga. Walaupun dah bertahun dok KL tapi akk tak tahu pun ada tempat beriadah ini. Laluannya senang je iaitu melalui jalan tepi Zoo Negara dan menuju ke kampung kemensah. Sebenarnya mandi manda kali ini ramai iaitu famili dan cikgu pemain hoki sekolah., ada 7 keluarga, memang meriah sangat dengan anak2 dan makan2. 




 senang kat sini bilik pondok pun ada untuk di sewa kalo tak salah akk rm 40.00 sepondok, kami sewa 2 pondok
 ada acara bbq juga, yang dalam bekas eskrem kuning tu ikanm patin yang di tangkap di sungai ini, sedap isinya manis, agaknya pertama kali akk makan yg ikan patin sungai dan ditangkap , masa mereka tangkap tu akk belum sampai lagi

 amani yang memula tu takut air, nak rendam kaki pun tak mau, emmmm pas tu habis basah suka lak dia

masa balik kami lalu ikut highway akleh, tgk dah gelap sangat atas lagit tu, tapi bila sampai rumah akk cerah lagi, baru nak hujan je,

7 comments:

wah..wah beshhnya bermandi manda.rasanya tmpt ni la yg citer Ana Lu'lu tuh,budak kecil lemas pastu ana lu'lu tulun tuh..rasanya lah..

pstt..kalai jd pi kL bleh la BBQ kat sini ahaks..
 
bestnya dapat mandi2 kat sungai tu kak rosa..kite ni dah lama x terjun sungai gitu...
 
bestnya bawa anak-anak mandi-manda.... Amie belum lagi plan nak pergi mana-mana cuti ni...
 
pegi berjalan rupanya...ptot la menyepi je...
 
Assalamualaikum akak..
wah seronoknya p mandi manda... diana pun dah lama x p bercuti mcm nie.. seronok tgk gambar2 kat atas tu akak...
 
assalam rosa..seronoknya dapat beriadah sambil berendam dalam air..budak2 mesti suka sangat dapat berendam.
amani ke tu yang kena rendam dalam air..tak nangis ke dia rosa..
 
Salam Rosa..
waa bestnye mandi manda...pandai berenang ke? hihihi..
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...