Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

iklan

Monday, August 13, 2012

COKLAT CIPS

Assalamualaikum buat semua, tak lama lagi adil fitri menjelma tiba, ramai rakan blogger sudah menayangkan beranika bislut raya yg cantik2, suka tengok dengan ketekunan dan kerajinan. Kat rumah akk selalunya buat biskut yg anak2 suka saje, biskut yg sennag nak buat heheh, maklum lah tak berapa nak rajin pun hehe.

COKLAT CHIP ( resipi Asal )
Resipi asal : kak Anida ( biras )
Resipi : embunrosaliza
Bahan - bahan

* 450g choclate chips - Rosaliza guna 200g @ 2 cawan
* 1 cawan badam kisar - Rosaliza guna badam cincang
* 2 sudu teh baking powder
* 11/2 ketul butter
* 1 cawan gula putih - rosaliza guna 3/4 cawan
* 1 cawan gula perang 
* 5 cawan tepung superfine 
* 2 sudu teh serbuk koko
* 2 biji kuning telur

* 1 sudu teh garam

Cara - Cara

1~ Butter di pukul bersama gula putih dan gula perang, kemudian masukkan vanilla dan telur...gaul sebati
2~ Gaulkan  tepung, coklat chips, baking powder, serbuk badam,koko dan garam hingga sebati. Campurkan adunan ini dengan butter yang telah di pukul tadi .....bentukkan ikut suka hati


3~ Bakarlah sehingga masak... lebih kurang  15 minit)



sedap biskut ni ranggup, akk ada buat sejenis lagi coklat cips yg guna tepung gandum campur dengan tepung jagung, pun sedap juga ranggup, n3 lain kali. Ingat nak jenjalan ngabiskan masa kat midvalley jap ni, jommm sapa nak ikut

2 comments:

a'aaa....suhu nak bakar lom g tau. :)
 
Sal-nurbeena, akk bakar suhu 150 saje hehe
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...