Wednesday, August 8, 2012

BUBUR LAMBUK MASJID JAMEK KG BARU

N3 ke 2 hari ini, ingatkan nak membisu 1000 bahasa, tapi x boleh la pulak, nak cerita juga sikit. Bubur lambuk masjid jamek kampung baru yg palingggg best setakat ini yg akk rasa, ya lah rasa sikit2 je, nak mkn banyak2 tak larat dh. Pada sapa2 yg teringin nak makan bubur lambuk ni, boleh lah ke masjid jamek kampung baru selepas solat asar, boleh la beratur kat situ, walaupun panjang barisannya, tapi berbaloi denganrasa yg sangat sedap. Bagi jemaah tak payah beratur terus ambil je.

Amani pun makan bubur ini, memang terrrrbaekkk. Ok cerita sikit tang rasa tu, lemak berkrim,langsung tak terasa keberasan, pas tu ada banyak daging dan udang kering...tak boleh nak di gambarkan dengan kata2 lagi kesedapan ini...hahhah ada yg tergoda tak, apa kata pas solat asar kat sini, ambil lah sebungkus , memang banyak sebungkus pun

tengokkkk, nampak sedap dan rasanya pun sangat sedap

11 comments:

salam rosa..tak dapat la merasa..jauh sangat nak makan bubur lambuk ni
 
Sedapnya bubuk lambuk.... lagilah kg baru punya, sudahlah free... banyak lagi tu!
 
Hehee kak liza,klo dekat mmg nak gak try,sbb mmg sume org duk cita kesedapan bubur nih sjk dulu kan..nih sbb jauh,pndam jerlah hasrat tuh,sekbek xngidam,sbb sy bubur nih kureng cikit,hehee..hb jer suka..
 
Sedapnya bubur lambuk tuu...nk mkn jauh sgt nk g kt sana tuu.,
 
assalam.. prnh rasa..klu skali tgk mcm xbest..tp bla mkn..mmmg mabeles bubur lambuk masjid jamek ni
 
nmpk mcm sedap je bubur tu makk.. uhhuuu
 
kak rosa..betul cakap akak memang terbaik la bubur lambuk kg baru ni...saya dulu 2 thn duk kg baru kak...memang bulan pose mesti singgah masjid ambik bubur ni..hehehhe...satu beg memang byk dptnya..sampai tak habis makan..kekeke..tapi tiap sorang gatal juga nak ambik sorang satu bungkus...kekekek

masak sendiri memang tak sama dgn masak kawah ni...sedap!!!
 
kak rosa,masjid Byn Baru pun ada agihkan bubur lambuk, rasanya boleh tahan sedapnya tp malas beno nk beratur org ramai..
Bubur lambuk masjid jamek kg.baru mmg sangat femes kan..hmm alangkah nikmat kalau bleh sama merasa hihihi
 
Assallamualaikum kak..

Kakkkkk....terkenang zaman belajar di kl dulu. Time bulan2 puasa, bubur lambuk dari kg baru ni dapat free jer budak2 kolej amik..heheheee..memang the best bubur lambuk!

Banyak sekut raya dah kak?
 
Tak dpt byg rasa bubur lambuk nih...selalu byg cam bubur nasi yg byk perisa daging tu semua..ni akak kata x de rasa keberasan tu mesti sedap sgt tu kak..akak pnh wat sndiri x?cer akk wat..nanti kitorg cuba.hihi
 
This comment has been removed by the author.
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...