Wednesday, January 12, 2011

KEK BATIK COKLAT

Salam buat semua ..kek batik ni sebenarnya akk buat masa cuti sekolah hari tu lagi....mula tu segan nak n3, kerana tak mcm rupa kek batik pun, bila di hitung2 semula apa salahnya percubaan pertama..lagi pun sayang pula kalo tak letak resepikan. Apa2 pun kek batik coklat ni sangatlah sedap, bahan2 pun biasa sahaja..namun rasanya mmg meletop. Tengok Hasue buat cantik je tersusun..mungkin akk guna loyang besar sikit..hasilnya  tak berapa memuaskan hati..sememeh semacam je ...namun rasanya mmg sedap sangat.

Hari ini 12.1.11 anak2 akk minta buat lagi kek batik ni..kena cari bahan2 dululah ni baru dapat buat. Kita tengok gambar kek bati coklat akk yg tak senonoh ni ya }~

Resepi kepunyaan bakewithmilla akk copy n paste dari MYRESIPI. Minta izin ya akk C n P resipinya, dan terima kasih cipta resipi yg best ini


Bahan-bahan ( 1 kg )

  • 200gm millo
  • 250gm butter
  • 3 sudu makan serbuk koko
  • 1 tin kecil susu pekat manis
  • biskut meri secukupnya

Cara-cara

  1. cairkan butter dalam kuali atas api yang kecil sekali... setelah cair masukkan susu,millo sedikit demi sedikit gaul sehingga milonya hancur masukkan milo dan seterusnya koko.... gaul tanpa henti sehingga halus dan xberketul lg.... setelah pekat susun biskut meri lapis ngan coklat selapis demi selapis sehingga habis...siap...dan biarkan semalaman.... potong dan siap dhidangkan...kalau ndak cepat keras masukkan dalam aisbox dan bila keras potong dan hidangkan...

11 comments:

salam kak rozaliza,
kek batik ni memang budak2 suka kan..
kita pun suka kalau kita buat ada orang yang makan..hehehe

kak, Amani kat bawah tu comelnya kak, geram betul dengan pipinya tu..tembam, matanya cantik bulat nampak cerdik Amani ni kak!!
 
akak..sihat ke tu? baby sihat? suke la kek ni..mmg kompm habis kalau ada kanak2 ribena makan ni.hehe
 
huh akak..apa ada pada rupa.. yang pastinyer bab2 coklatni mmmm syedap... kak ader lagi ker... sedap tu...
 
salam kak...dah ok jer nampak tu kak..sempat tak bermalam dalam peti ais kek nih sebelum dipotong?hehe..
sue pun nak wat lg,bhn lain ada..sekut meri lak abis.mintak akak nyer jelah kalo akak wat lg ye..

nak amik amani nih..rindu kat dia.hehe

*x nampak lak cbox akak dr tadi duk refresh..huhu
 
salam rosaliza..rupa tak jadi masalah..yang penting rasa kan..
 
omg ! my feveret ever !
 
sedap 2...kn suh yoona wtkn nih...ehehe...

ShinoXyuna
 
}~ Ayu..anak2 mmg suka kek batik2 ni..buat lah resipi sapa punkan ayu..harap2 amani besar nnt pun cerdiklah aminnn

}~ Izah...akk n bby sihat2 je..kanak2 ribena umah akk semua suka..kejap je licin ngan bekas2 heheh
 
}~ Halamanku..salam erma..tulah siburuk rupa yang sedap di mkan

}~ Nanang...salam sue, mula tu ingatkan salah org..akk dah agak mcm sue je..terus jejak heheh..tak sempat ke esbox pun sue..ala2 sejuk manja2 dah pun pinisss heheh
 
}~ kak Erna..heheh buruk2 pun sedap..anak2 tak kisah pun tak cantik heheh

}~ Tieha Ismail..anak2 remaja n mak2 remaja pun tentu suka kek batik ni

}~Shino....boleh saje yoona buatkan akk pg mkn lak heheh
 
bleh2...suh yoona wt byk2...hehehe...

ShinoXyuna
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...