Monday, January 31, 2011

KEK NANGKA @ BINGKA NANGKA

Assalamualikum buat semua rakan2 cyber...tak balik kampung ke cuti2ni, tentu dah ramai yang akan balik kampung. Akk n famili pun akan balik kampung hari ini.

Jangan ada yang tergelak n terkezutt berukkk lak ya dengar kek nangka akk nih huhuu. Tak tahu nak buat apa dengan nangka ni akk pun godek2 jadilah kek yang sedap tapi agak kering sikit. Akk lebih suka panggil kek hehe

Rasanya macam baru lagi makan nangka minggu lepas, alih2 buah ni dah masak pulak. Setelah dibahagi2kan pada jiran tetangga, ada lagi buah ni, nak makan gitu pun rasa mcm dah boring. Akk pun buat lah kek tah apa2 ni. Masuk je bahan2 biasa tu dalam food prossecer......pas tu bakar . Hasilnya Taraaaa }~


Sedap juga rasanya dan dah abis pun

tak terasa pun nangka..semua hancur lebur. Akk tambah sikit warna oren

7 comments:

memang teruja tgk tajuk n3 akak.. akak dulu masa zaman sekolah2 umah mak erma byk nangka... mcm2 dibuatnyer.. wat jus x sedap sgt... mak goreng cam cempedak goreng.. kira ok gak... atau wat puding he eh eh.. tapi skang x de dah buah nangka... akak bleh try he eh he
 
Tengok pun cam sedap je...
 
Salam Rosa, tak penah mkn la kek nangka ni..mesti sodap ni, tmbh kita ni mmg suka mkn nangka. Ada lg ke kek tu?
 
wah kreatif la akak....mcm2 yer boleh dibuat dgn nangka ni...btw selamat blk kg yer kak...semoga selamat dlm perjalanan pergi dan blk...amin.
 
as salam rosaliza..
kalau dah ada nangka..mesti sedap..
akak memang suka nangka..
 
Salam, singah sebentar teruja tenguk resipi nangka ni.
 
sue pun x pernah tengok kek nangka kak..nak merasa sepotong boleh?hehe
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...